نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 15:35

رفع مشکل تردد زائران خارجی بدون ویزا از مرز چذابه پیگیری می شود

دشت آزادگان – سرپرست فرمانداری دشت آزادگان گفت: پیگیری‌ها برای رفع مشکل تردد زائران خارجی بدون ویزا از مرز چذابه برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی درحال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم عیدی‌پور بعد از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اعلام اینکه داشتن ویزا و گذرنامه یکی از شروط لازم برای خروج از کشور است، اظهار کرد: عده‌ای از زائران خارجی و به ویژه پاکستانی‌ها بدون داشتن ویزا برای خروج از کشور و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به پایانه مرزی چذابه مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه تردد زائران مقیم از مرز چذابه ممنوع و زائران غیرمقیم در این پایانه مرزی بلامانع است، افزود: شب گذشته با حضور استاندار خوزستان و معاون امنیتی و انتظامی استاندار نیز جلسه‌ای با مسئولان پایانه مرزی شیب عراق برای رفع مشکل زائران مقیم برگزار شد و منتظر اعلام نتیجه از طرف عراقی هستیم.

عیدی پور ادامه داد: باتوجه به اطلاع رسانی‌های قبلی مبنی امکان خروج زائران مقیم ایران از پایانه مرزی شلمچه، انتظار می‌رود این اتباع خارجی از مراجعه به پایانه مرزی چذابه خودداری کنند.

سرپرست فرمانداری دشت آزادگان درخصوص خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: حدود ۴۰۵ موکب از ورودی دشت آزادگان تا مرز چذابه به صورت شبانه روزی فعال هستند و به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش زائران برای خروج از کشور و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی، اضافه کرد: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز وجود دارد که حدود ۱۵ دستگاه از شیب عراق کار جابه‌جایی زائران را انجام می‌دهند.

سرپرست فرمانداری دشت آزادگان تصریح کرد: تعدادی موکب به ویژه از سوی بنیاد مستضعفان برای خدمت رسانی به اتباع خارجی در اندیمشک، حمیدیه و دهلاویه برپا شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473441

مهمترین اخبار ایران و جهان: