نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1403 - 12:33

حمایت جهانیان از دانشجویان و اساتید غربی‌ها را رسواتر کرد

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: حمایت دانشجویان و اساتید سراسر جهان از خیزش آزادیخواهان و دانشجویان و اساتید آزاد اندیش در مقوله غزه، غرب را رسواتر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست صمیمانه رئیس و اعضای شورای معاونین سازمان بسیج اساتید کشور با محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ابتدای این نشست با یاد شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مظلوم غزه اظهار امیدواری کرد سال جدید سالی پربرکت برای انقلاب اسلامی و خاصه دانشگاه آزاد اسلامی باشد و زحمات همه دست اندرکاران این دانشگاه مقبول رضای حضرت حق‌ قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت عظیم موجود در دانشگاه آزاد اسلامی بر این فرمایش امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در خصوص کار بزرگی که بر دوش استادان دانشگاه‌ها و اعضای هیأت علمی است، تاکید کرده و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری این جایگاه حقا و انصافا یک جایگاه کم نظیری است و همین جایگاه حساس اقتضا می‌کند که هم خود اساتید و هم دستگاه‌های مدیریت آموزش عالی در این زمینه با مراقبت بیشتر حرکت کنند و اقدام کنند و تصمیم بگیرند.

رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان آنکه دانشگاه مسیری خوبی را در کشور طی کرده، به رستاخیز جریان دانشجویی در دانشگاه‌های جهان به ویژه در آمریکا و تحولات شگرف آن اشاره کرده و افزود: کسی فکر نمی‌کرد روزی چنین اتفاقی بیفتد. این نشان دهنده خون پاک مردم مظلوم غزه است.

مردانی ادامه داد: امروز جوانان آزادی‌خواه در کشورهای غیر اسلامی نیز به پا خواسته اند اما شاهد سرکوب ددمنشانه آنها توسط دولت‌های غربی هستیم‌ و با حمایت دانشجویان و اساتید سراسر جهان از این خیزش آزادیخواهانه، دولتهای غربی و بویژه آمریکا بیشتر از هر زمانی رسوا شده‌اند.

وی گفت: افرادی که فریاد آزادی بیانشان گوش فلک را کر کرده بود، امروز خط قرمزشان صهیونیسم است و می‌بینیم برای حفظ آن چه طور رفتار می‌کنند.

مردانی ضمن تاکید بر راهبرد حمایت از دانشگاهیان به پا خاسته اظهار امیدواری کرد این روند در دانشگاه‌ها تا نابودی صهیونیسم پیش رود.

مردانی در ادامه گزارشی کوتاه از اقدامات سازمان بسیج اساتید ارائه کرده و از جمله تکالیف سازمان بسیج اساتید در سند راهبردی اعتلای ده ساله بسیج را دستیابی به جایگاه مرجعیت فکری و تصمیم سازی، تشکیل مرکز تخصصی افکار سنجی، شناسایی و شبکه سازی نخبگان، فرهیختگان و هواداران انقلاب در سطح بین الملل، طرح و استمرار احصاء نظام موضوعات ایده ها و پیشنهادات، تشکیل مرکز تربیت مدرس بسیج و تدوین طرح تعالی اساتید بسیجی عنوان کرد.

مردانی سپس از 4 اولویت این سازمان سخن گفته و از جهاد تبیین و امید آفرینی، انسجام بخشی و تعالی سازمانی ، کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور و کمک به اعتلای آموزش عالی کشور نام برد.

برگزاری جشنواره علمی شهید چمران انتشار 5 عنوان فصلنامه علمی پژوهشی، راه‌اندازی اندیشکده مطالعات راهبردی، برگزاری کرسی نظریه پردازی، نقد و مناظره، انتشار کتاب از سوی انتشارات سازمان، انتشار بسته سیاستی، برگزاری یک همایش بین المللی و مشارکت در برگزاری پنج همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری از جمله اقدامات علمی پژوهشی این سازمان بود که مردانی مطرح کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه از کمک به ارتقای نظام حکمرانی کشور با ساماندهی 76 گروه پایش‌گر نظام حکمرانی تشکیل 20 کارگروه در حوزه کمک به حکمرانی کشور و انعقاد تفاهم نامه برای کمک به نظام حکمرانی، تنظیم لایحه کمک به اقتصاد کشور و تقدیم روسای نظام،تدوین نامه به سازمان برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با احکام برنامه هفتم توسعه در خصوص آموزش عالی، ارائه بسته سیاسی سخن گفت و کارگروه‌های 20گانه این قرارگاه را نام برد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1706359

مهمترین اخبار ایران و جهان: