نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 10:39

لزوم رعایت نکات ایمنی با توجه به افزایش آتش‌سوزی مزارع

کاشان - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کاشان نسبت به لزوم رعایت نکات ایمنی با توجه به افزایش آتش سوزی مزارع کاشان هشدار داد.

سیدمصطفی محتشمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان اظهار داشت: با هشدار به احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع، زمین‌های کشاورزی، فضای سبز، باغات و ارتفاعات شهرستان از شهروندان و کوهنوردان می‌خواهیم نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی در مورد افزایش آتش سوزی فضای سبز و مراتع در روزهای گرم سال گفت: آمار حوادث شهرستان نشان می‌دهد با افزایش دما به مرور، سبزه‌ها وعلف زارها تبدیل به بوته‌های خشک مستعد حریق شده و احتمال وقوع آتش سوزی در زمین‌های کشاورزی و مراتع با کوچک‌ترین سهل انگاری و خطای انسانی دور از انتظار نیست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان تأکید کرد: هرگونه اقدام دور از اصول ایمنی می‌تواند به وقوع حوادث ناگوار، تحمیل خسارات اقتصادی به کشاورزان و آسیب به محیط زیست منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می‌کنیم به هر دلیلی اقدام به سوزاندن عمدی محصولات بخصوص غلات، کاه و غیره می‌کنند، نکات ایمنی آتش نشانی را رعایت و در صورت امکان محصولات را در چند نقطه مختلف تجمیع نموده تا در صورت وقوع حوادث از این دست به راحتی اطفا حریق انجام شود و به کل محصول یکباره آسیب نرسد.

محتشمیان افزود: از شهروندان خواست می‌کنیم در زمان سفرهای برون شهری، در محل کمپ‌های تفریحی و در دل طبیعت ضمن رعایت نکات ایمنی در برافروختن آتش در محل مناسب آن، از رها کردن ذغال‌های افروخته و زباله‌های قابل اشتعال خوداری نمایند و هرگونه آتش را با آب کامل خاموش نمایند.

وی گفت: وجود اجسام شیشه‌ای و بطری‌های حتی پلاستیکی در مراتع، باغ‌ها و پارک‌ها باعث تمرکز نور خورشید بر روی مواد قابل اشتعال از جمله خار و خاشاک خشک شده و موجب آتش سوزی می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان با اعلام اینکه رعایت نکات ایمنی آتش نشانی، کمترین کاری است که هر یک از ما می‌توانیم برای صیانت از این امانت الهی انجام دهیم ادامه داد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده آتش سوزی در این فضاها با شماره ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته و قبل از رسیدن آتش نشانان در محل با رعایت نکات ایمنی، اقدام به جلوگیری از گسترش حریق کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1321040

مهمترین اخبار ایران و جهان: