نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1403 - 09:29

۷۲۰ نفر بر انتخابات گنبدکاووس نظارت می‌کنند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان گفت: امروز ۲۳۰ شعبه در گنبدکاووس فعال است و ۷۲۰ نفر به عنوان ناظر شامل معتمدین و نخبگان آموزش‌دیده بر روند انتخابات نظارت دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حمیدرضا بهمنی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از مشارکت بیش از 54 درصدی مردم استان گلستان در انتخابات 11 اسفند 1402 اظهار کرد: براساس اصل 99قانون اساسی، شورای نگهبان تنها نهادی است که نظارت بر انتخابات را برعهده دارد. ماده سوم قانون انتخابات هم این وظیفه را برعهده شورای نگهبان قرار داده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان گفت: در مرحله اول انتخابات در استان 6 هزار نفر را به عنوان هیئت‌های نظارت در هزار و 565 شعبه اخذ رأی به‌کارگیری کرده بودیم.

وی افزود: امروز 230 شعبه در گنبدکاووس فعال است و 720 نفر به عنوان ناظر شامل معتمدین و نخبگان آموزش‌دیده بر روند انتخابات نظارت دارند.

بهمنی‌نژاد گفت: برای دور دوم هم برای ناظران در سطوح مختلف آموزش در نظر گرفتیم و با تجربه‌ای که از ادوار مختلف دارند و آموزش‌هایی که دیده‌اند به وظیفه خود عمل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر فرآیند انتخابات به طور کامل نظارت داریم و این موجب اعتماد مردم و تضمین سلامت انتخابات است،. در مرحله اول انتخابات نامزدهایی که تمایل داشتند نمایندگان آنها در صندوق‌ها حضور داشتند، امکانش را فراهم کرده بودیم.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان ادامه داد: از 230 شعبه اخذ رأی که در گنبدکاووس داریم یکی از نامزدها 225 نفر و نامزد دیگر 212 نفر را برای حضور در شعب اخذ رأی معرفی کرد.

وی عنوان کرد: در مجموعه شورای نگهبان برای ما تفاوتی ندارد که کدام یک از نامزدها به مجلس راه پیدا می‌کند و این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسانی انتخاب شوند اما برای ما سلامت و صحت انتخابات مهم‌ترین اصل است.

انتهای پیام/582/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711780

مهمترین اخبار ایران و جهان: