نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1403 - 19:06

حضور فعال دانش‌بنیان‌های ایرانی در آفریقا و آمریکای جنوبی

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی نهاد ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در بازارهای آفریقا و آمریکای جنوبی فعال شده‌اند. این امر فرصتی برای صادرات محصولات فناورانه ایرانی و توسعه روابط اقتصادی با این قاره‌ها است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ‌امیرحسین میرآبادی؛ رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه از لحاظ کیفیت برگزاری سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس، سطح کیفیت برگزاری تغییر بزرگی داشته، اظهار کرد: حضور مهمانان خارجی و بازخورد‌های آنان گویای این است که در رویداد اینوتکس اتفاقات مثبتی رقم خورده است.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های اصلی ما، ظرفیت‌سازی برای حضور شرکت دانش بنیان در بازار‌های بین‌المللی است.

میرآبادی گفت: با توجه به حضور مخاطبین خارجی در رویداد اینوتکس، تلاش ما معرفی فرصت‌های شرکت‌های دانش بنیان به این میهمانان است.

رئیس سازمان توسعه، همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی با اشاره به کشور‌های هدف حوزه صادراتی محصولات ایرانی، اظهار کرد: علاوه بر کشور‌های همسایه، حوزه آفریقا و آمریکای لاتین، مناطقی هستند که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی گفت: ما تمرکز ویژه‌ای روی این مناطق گذشته‌ایم و بازخورد‌های خوبی دریافت کرده‌ایم.

میرآبادی خاطرنشان کرد: من این اطمینان را می‌دهم که در دو سال آینده، شاهد حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار آفریقا و آمریکای لاتین باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711614

مهمترین اخبار ایران و جهان: