نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 16:56

زائران اتباع خارجی در مرز چذابه اسکان داده شدند

دشت آزادگان- سرپرست فرمانداری دشت آزادگان از اسکان زائران اتباع خارجی اربعین حسینی بازگشته در مرز چذابه تا تأمین شدن اتوبوس برای جابه‌جایی آن‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم عیدی پور بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای به بازدید خود از پایانه مرزی چذابه اشاره کرد و گفت: در این بازدید وضعیت زائران اتباع خارجی معطل در این مرز به دلیل نبود اتوبوس برای انتقال به مقاصد خود مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: به منظور اسکان این زائران، مسجد سید محمد مقدم و زینبیه و همچنین ۶ موکب سایبانی تعیین شده و خدمت رسانی به آن‌ها به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

عیدی پور به انتقال زائران اتباع خارجی به وسیله اتوبوس تا اهواز، قم و تهران اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به اینکه اتباع خارجی افغانستانی و پاکستانی به صورت کاروانی‌های با جمعیت زیاد وارد می‌شوند، باید توقف چندساعته در مرز چذابه داشته باشند تا اتوبوس‌ها بازگردند و انتقال آن‌ها به شهرهای یادشده انجام شود.

وی خبر داد: قرار است امروز جلسه‌ای باحضور معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان و فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه برگزار و از ظرفیت ارگان‌ها، صنایع و شرکت‌ها برای افزایش اتوبوس‌ها و انتقال زائران اتباع خارجی اربعین حسینی به اهواز، قم و تهران انجام شود تا بتوانند به مقاصد خود بازگردند.

وی گفت: براساس گزارش‌های دریافتی، بیش از ۸۰۰ هزار تردد از ابتدای اربعین حسینی تاکنون در پایانه مرزی چذابه در شهرستان دشت آزادگان ثبت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490120

مهمترین اخبار ایران و جهان: