نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 10:08

بهره‌برداری از سه پایگاه اورژانس در چهارمحال و بختیاری

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: سه پایگاه اورژانس جاده‌ای در شهرستان بن و لردگان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، محمود شمسی‌پور گفت: سه پایگاه اورژانس جاده‌ای در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید. 

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه این پایگاه‌های اورژانس در شهرستان‌های بن و لردگان و با همت خیرین احداث شده است، افزود: برای احداث پایگاه اورژانس جاده‌ای یانچشمه با مساحت ۱۳۰ متر مربع، ۱۰ میلیارد ریال از سوی خیرین و ۵۰ میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هزینه شده است. 

شمسی‌پور بیان کرد: برای احداث پایگاه اورژانس جاده‌ای قلعه‌مدرسه در شهرستان لردگان با مساحت ۱۱۵ متر مربع نیز ۲ میلیارد ریال از سوی خیرین، چهار میلیارد ریال از سوی دانشگاه شهرکرد برای تامین تجهیزات و ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هزینه شده است. 

وی ضمن اشاره به استقرار دومین اتوبوس آمبولانس استان در سه‌راهی گوشکی، اظهار کرد: این اتوبوس آمبولانس در محور مواصلاتی خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به استان چهارمحال و بختیاری مستقر شده است. 

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: این محور یکی از محورهای ترانزیتی و پرتردد استان است و استقرار این اتوبوس آمبولانس به خدمات‌رسانی سریع‌تر و راحت‌تر در زمان بحران کمک می‌کند. 

شمسی‌پور مطرح کرد: تاکنون ۵۸ پایگاه اورژانس ۱۱۵، یک دستگاه بالگرد و اتوبوس اورژانس در استان فعال بوده که ۳۸ پایگاه اورژانس توسط خیرین احداث و یا زمین آن واگذار شده است. 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۰۰ کارشناس و تکنسین اورژانس در حال خدمت‌رسانی هستند، افزود: مرکز اورژانس استان با کمبود ۲۰۰ تکنسین و کارشناس اورژانس مواجه است. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1043974

مهمترین اخبار ایران و جهان: