نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 10:58

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با هدف اشتغال‌زایی برای ۴ هزار و ۹۰۰ نفر در قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: ذیل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با اشتغال‌زایی حدود ۴ هزار و ۹۰۰ نفر در استان قم به واجدین شرایط پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار قم و با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران‌کل استان در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی در این جلسه ضمن تاکید بر توجه مدیران دستگاه‌ها در ثبت ایجاد مشاغل در سامانه رصد اشتغال استان اظهار کرد: ظرف ۱۵ روز آینده دستگاه‌ها موظف‌اند اطلاعات لازم را در این سامانه ثبت نمایند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات مهم انجام شده توسط برخی دستگاه در استان، تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان و شرکت آبفای استان قم طی یک سال اخیر اقدامات قابل توجه و خوبی را در حوزه مسکن و اصلاح شبکه آب و فاضلاب داشته‌اند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: این شرکت در سال گذشته موفق به اصلاح ۲۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در قم شده و همچنین پروژه مهم احداث تصفیه خانه بزرگی با ظرفیت ۴۰۰ لیتر برثانیه را دستور کار قرار داده است.

در ادامه این جلسه محسن امیدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ضمن تشریح آخرین وضعیت از پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، طی سخنانی بیان کرد: ذیل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با اشتغال‌زایی حدود ۴ هزار و ۹۰۰ نفر در استان قم به واجدین شرایط پرداخت شده است.

وی افزود: استان قم در حوزه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ در سراسر کشور، جزو ۱۰ استان برتر قرار گرفته است‌.

امیدیان عنوان کرد: در این تسهیلات سقف ۱۵۰ میلیون تومان در بازپرداخت مدت زمان ۷ ساله برای هر نفر در نظر گرفته شده است، هر تولیدکننده‌ای در صورت اشتغال‌زایی برای نفرات دیگر تسهیلات پشتیبان را دریافت خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در پایان گفت: بحث قرض الحسنه بودن و تنفس ۶ ماهه وام های تبصره ۱۶ از مزایای این تسهیلات محسوب می‌شود.

پایان پیام/ ۷۸۰۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1417747

مهمترین اخبار ایران و جهان: