نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 18:42

چین: کمک‌های نظامی آمریکا به تایوان خطر جنگ را تشدید می‌کند

چین، آمریکا را متهم کرد که جزیره تایوان را به «انبار مهمات» تبدیل کرده و این خطر جنگ را تشدید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از اعلام کاخ سفید مبنی بر ارسال بسته کمک نظامی 345 میلیون دلاری به جزیره تایوان، چین روز یکشنبه ایالات متحده را متهم کرد که این جزیره را به «انبار مهمات» تبدیل کرده است.

به گزارش منابع خبری، «چن بن هوآ» از مقامات چین در این زمینه اظهار داشت: «مهم نیست که چقدر پول مالیات دهندگان  و تسلیحات ساخت آمریکا توسط نیروهای جدایی طلب تایوان بکار گرفته می‌شود. این‌ها عزم و اراده ما را برای حل مشکل تایوان و اتحاد مجدد سرزمین مادری متزلزل نمی‌کند.»

این مقام چینی افزود: «اقدامات آمریکا تایوان را به انبار باروت و تبدیل می‌کند که خطر جنگ در تنگه تایوان را تشدید می‌کند.»

 

بر اساس این گزارش، ارتش چین تمرین‌های نظامی خود را با هدف ارعاب تایوان افزایش داده و جنگنده‌‌ها و کشتی‌های جنگی  خودرا اطراف جزیره می‌فرستد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند.

رزیابی اندیشکده معتبر آمریکایی که روز یکشنبه منتشر شد نیز حکایت از آن دارد که علی‌رغم کمک‌های نظامی آمریکا، ارتش تایوان آمادگی دفاع مقابل ارتش چین را ندارد.

ارزیابی اندیشکده «رند» نشان داد که تایوان باید اقدامات بیشتری برای مقابله با تهاجم چین انجام دهد. دربخشی از این گزارش آمده است که سران تایوان نسبت به حمله چین به این جزیره شک و تردید دارند. سران تایوان بر این باورند که چین تلاش‌های خود را برای الحاق تایوان عموما معتقدند که این کار از طریق  اقتصادی به جای اقدام نظامی انجام خواهد شد.

«آلکس ولز-گرین» مقام امنیتی سابق ایالات متحده و مشاور در اندیشکده «هریتیج» این ارزیابی را «ویرانگر» خواند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418747

مهمترین اخبار ایران و جهان: