نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 12:24

راه‌اندازی مرکز نوآوری پیشروان با حفظ نخبگان در پارک‌های علم و فناوری

رییس پارک فناوری اطاعات و ارتباطات گفت: ایجاد مرکز نوآوری پیشروان با مأموریت جذب و حفظ نخبگان کشور یکی از برنامه‌های ماست تا بتوانیم خانه‌ای برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌های خوب کشور بسازیم و دومین برنامه هم برگزاری دوره‌های مهارتی با هدف آموزش حدود ۴ هزار فری لنسر است که با محوریت استان البرز انجام می‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد جعفر صدیق، رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، در آئین رونمایی از محصولات فناور پارک علم و فناوری استان البرز، گفت: وظیفه ما در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات توسعه اقتصادی و تغییر و رشد تکنولوژی شرکت‌های ایرانی متناسب با دانش و فناوری روز دنیا است.

وی ادامه داد: هدف ما این است؛ همانطور که شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در داخل کشور حرف‌های جدی برای گفتن دارند، شرایطی فراهم شود که بتوانند تولیدات و خروجی خود را در عرصه‌های بین المللی هم عرضه و رقابت پذیری خود را بالا ببرند.

صدیق با بیان اینکه خوشبختانه پارک طی سال‌ها فعالیت خود دستاوردهای خوبی داشته، تصریح کرد: طبق محاسبات صورت گرفته اگر متوسط رشد اقتصادی شرکت‌های مستقر در پارک ۵۰ درصد بیشتر از شرکت‌های فعال خارج از این مجموعه باشد یعنی مسیر درست طی شده و امروز به جایی رسیده‌ایم که خروجی اقتصادی اغلب این شرکت‌ها دو تا سه برابر بیشتر از شرکت‌های خارج از پارک است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: با توجه به حمایت‌هایی که از شرکت‌های فعال در پارک صورت می‌گیرد، نظارت دقیقی بر نحوه فعالیت آن‌ها داریم و اگر شرکتی در سال اول فعالیت خود راندمان مناسب نداشته باشد اخطار دریافت می‌کند و اگر سال دوم و سوم هم وضع به همین منوال ادامه پیدا کند، از فعالیت در پارک منع شده و مزیت معافیت مالیاتی را هم از دست می‌دهد.

رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: از سال ۸۵ تا کنون که ایده ایجاد این مجموعه شکل گرفته شاهد فراز و نشیب‌های زیادی بودیم و امروز باید هم از کسانی که برای پاگیری پارک تلاش کردند یادکنم و هم از کسانی که مخالف بودند و به نوعی سنگ اندازی کردند.

وی با اشاره به دو برنامه اصلی پارک توضیح داد: ایجاد مرکز نوآوری پیشروان با ماموریت جذب و حفظ نخبگان کشور یکی از برنامه‌های ماست تا بتوانیم خانه‌ای برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌های خوب کشور بسازیم و دومین برنامه هم برگزاری دوره‌های مهارتی با هدف آموزش حدود ۴ هزار فری لنسر است که با محوریت استان البرز انجام می‌‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421491

مهمترین اخبار ایران و جهان: