نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1403 - 13:00

برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در سوئد

هزاران نفر در شهر مالموی سوئد در آستانه برگزاری مسابقات نیمه نهایی آواز یورو ویژن خواستار حذف اسرائیل از این مسابقات شده و به جنگ غزه اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، در شهر مالموی سوئد در آستانه برگزاری نیمه نهایی مسابقه آواز یوروویژن، هزاران نفر خواستار حذف اسرائیل از این مسابقات شدند. "گرتا تونبرگ"، فعال آب و هوا نیز در این اعتراضات حضور داشت. این اعتراضات همچنین علیه جنگ غزه برگزار شد.

به این ترتیب در آستانه دومین نیمه نهایی مسابقه آواز یوروویژن (ESC)، حدود 5000 نفر به طور مسالمت آمیز علیه حضور رژیم صهیونیستی در مالمو تظاهرات کردند. آنها خواستار حذف این رژیم از این مسابقه موسیقی شدند. تظاهرکنندگان از پوسترهایی برای انتقاد از اقدامات اسرائیل در نوار غزه به عنوان "نسل کشی" استفاده کردند. تظاهرکنندگان همچنین از اتحادیه پخش‌کننده‌های اروپایی EBU انتقاد کردند، زیرا روسیه پس از حمله به اوکراین از ESC کنار گذاشته شد، اما علیه اسرائیل بدون توجه به اقداماتش در نوار غزه این اقدام در نظر گرفته نشد.

نیروهای امنیتی زیادی در محل برگزاری این تجمعات در حال انجام وظیفه بودند. ادن گولان، خواننده اسرائیلی در دومین مرحله نیمه نهایی ESC شرکت می کند. این مسئله هفته هاست که انتقادات و اعتراضاتی را برانگیخته است.

"گرتا تونبرگ"، فعال آب و هوا، که به مواضع طرفدار فلسطین معروف است، نیز در کنار بسیاری از خانواده‌ها در این راهپیمایی شرکت کرد.

تدابیر امنیتی پلیس در مالمو طبق برنامه به میزان قابل توجهی با حمایت دانمارک ، نروژ و دیگران افزایش یافته است.

اعتراضات علیه جنگ غزه در سراسر اروپا برگزار می شود و مدتی است که به دانشگاه‌های اروپا کشیده شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711905

مهمترین اخبار ایران و جهان: