نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 22:05

مخالفت سوئیس با فروش تانک «لئوپارد» به اوکراین

شورای فدرال سوئیس با استناد به سیاست بی‌طرفی این کشور درخواست شرکت «راگاسا» برای فروش تانک «لئوپارد» از طریق آلمان به اوکراین را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای فدرال سوئیس روز چهارشنبه اعلام کرد که فروش 96 تانک« لئوپارد» به اوکراین را ممنوع کرده است.

به گزارش منابع خبری، شورای فدرال سوئیس با استناد به سیاست بی‌طرفی این کشور و قوانین موجود، درخواست شرکت «راگاسا» را برای فروش این تانکها از طریق آلمان به اوکراین رد کرد.

شورای سوئیس دولت فدرال این کشور را تشکیل می‌دهد و بالاترین مقام در حکومت سوئیس است. این شورای ۷ نفره مسئولیت اداره این کشور اروپایی را برعهده دارد.

پیش از این نیز پارلمان سوئیس لایحه‌ای را که به کشورهای ثالث اجازه می‌داد تسلیحات ساخت سوئیس را به اوکراین منتقل کنند، رد کرده بود.

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه اوکراین از پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید دولت اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است و نازی‌زدایی اوکراین و پذیرش بی‌طرفی این کشور را از اهداف عملیات ویژه نظامی خود خوانده است.

در حالیکه غرب سیل ارسال سلاح و مهمات را به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه شروع کرده، تحلیلگران نظامی از «کیفیت پایین تجهیزات نظامی» غرب به اوکراین خبر می‌دهند. وبگاه «پراودا» نوشت که مشکل اوکراین کیفیت پایین تجهیزات و ناتوانی نظامیان اوکراینی در استفاده از آن‌هاست. «ویکتور بارانتس» تحلیلگر نظامی گفت: «ارتش اوکراین در استفاده مناسب از تانک‌های "لئوپارد" آلمانی به دلیل کیفیت پایین تدارکات با مشکلاتی مواجه شده است.»

تحلیلگران اندیشکده انگلیسی «روسی» نیز  با تحلیل وقایع جنگ روسیه با اوکراین گفتند کار گذاشتن گسترده مین‌های پیچیده عملیات تانک‌ها و پیاده‌نظام اوکراین را با چالش بزرگ تاکتیکی مواجه کرده است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1316103

مهمترین اخبار ایران و جهان: