نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 16:26

شولتز: اعضای ناتو آماده دفاع از قلمروی خود هستند

صدر اعظم آلمان در بحبوحه برگزاری رزمایش ناتو مدعی آمادگی کامل اعضای ائتلاف ناتو برای مقابله با هرگونه تهدید شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با برگزاری بزرگترین رزمایش پدافند هوایی ناتو در خاک آلمان، صدر اعظم این کشور مدعی شد که ائتلاف ناتو آمادگی دفاع کامل از قلمروی خود را دارد.

به نوشته شماه شنبه روزنامه «ینی شفق»، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان که در پایگاه هوایی «جاگل» در شمال آلمان حضور داشت در جمع فرماندهان ارشد ناتو گفت، متحدان ناتو برای دفاع از هر سانتی متر از قلمروی این ائتلاف آماده هستند.

شولتز گفت: «نیروهای ما با هم برای دفاع از اراضی آموزش می‌بینند تا این پیام توسط همه جدی گرفته شود که آماده‌ایم از هر سانتی‌متر خاک خود دفاع کنیم.»

روسیه، ناتو را که ائتلافی تحت رهبری آمریکا است به دخالت «مستقیم و روزافزون» در درگیری‌ با اوکراین  از طریق ارسال ده‌ها میلیارد دلار کمک‌های نظامی از جمله تانک و سلاح‌های دیگر متهم کرده است. روسیه همچنین بارها اعلام کرده که مخالف توسعه ناتو به سمت مرزهای غربی خود است.

صدراعظم آلمان اظهار داشت که حمله روسیه به اوکراین یک نقطه عطف برای اروپا بوده و این تهدید  نشان می‌دهد که یک کشور قدرتمند می‌تواند به همسایه خود حمله کرده، بخشی یا تمام قلمرو را تصرف کند. وی در ادامه افزود که این تمرین هوایی نشانه آمادگی خوب اعضای ناتو است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲۵۰ هواپیما و ۱۰۰۰۰ پرسنل نظامی از ۲۵ کشور در رزمایش دفاع هوایی ۲۰۲۳ در آلمان شرکت می‌کنند که بزرگترین رزمایش در تاریخ ناتو است.

 «آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا و از اعضای ناتو روز جمعه گفت که اروپا خواستار جنگ با روسیه نبوده و به دنبال صلح است.وی که این سخنان را در شهر «رم»  مطرح می‌کرد از همه خواست تا خوشبین بوده و برای رسیدن به توافق صلح تلاش کنند.  تاجانی اضافه کرد: «اروپا می‌خواهد که محل صلح و قانون باشد. ما از آزادی و قانون بین‌المللی حمایت می‌کنیم به همین دلیل از اوکراین حمایت می‌کنیم.»

مخالفت با توسعه ناتو تنها مختص روسیه نیست. بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، ۷۱.۱ درصد ساکنان شرق آسیا مخالف توسعه ناتو در کشورهای خود هستند.

نظرسنجی شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» نشان داد که ۹۰ درصد  تلاش‌های ناتو برای گسترش نفوذ خود در شرق آسیا را «نگرانی بزرگ» خواندند و  ۸۴ درصد معتقد بودند که این امر به طور جدی صلح و ثبات در شرق آسیا را به خطر می اندازد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290847

مهمترین اخبار ایران و جهان: