نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 13:29

صدور ۹ هزار سند تک برگ برای خانه‌های روستایی در کرمان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان گفت: از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن تا کنون در روستاهای استان کرمان ۹ هزار جلد سند تک برگ صادره شده است‌.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی محمدی امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته دولت اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم در کل استان ۲۲ هزار و ۶۸۲ واحد مسکونی روستایی و شهری در سطح استان توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است.

 وی عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح هادی و بهسازی محیط در سطح استان ۲۲۷۰ پروژه در ۱۵۲۰ روستا با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن اجرا شده است.

محمدی بیان داشت: بعد از ۱۰ سال تهیه و بازنگری طرح هادی۹۴۱ روستا استان انجام شد.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان تصریح کرد: از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن تا کنون در روستاهای استان کرمان ۹ هزار جلد سند تک برگ صادره شده است.

وی گفت: توسط بنیاد مسکن استان کرمان از ابتدای تأسیس تا کنون ۱۴ هزار و‌۱۴۵ خانه روستایی، در روستاهای استان کرمان ساخته شده است.

محمدی عنوان کرد: طبق سرشماری سال ۹۵ دراستان کرمان ۳۱۰ هزار واحد مسکن روستایی داریم که از این تعداد ۲۶۰ هزار واحد آن مقاوم‌سازی شده‌اند.

 وی افزود: متاسفانه بانک‌ها در سال‌های اخیر در پرداخت تسهیلات مسکن سختگیرانه عمل می‌کنند که استاندار در جلسه اخیر شورای مسکن تاکید کرد بانک‌ها همکاری بیشتری با بنیاد مسکن و ... داشته باشند.

 محمدی ادامه داد:  در ۱۸۰۰ روستای استان حداقل یک طرح هادی مانند ساخت پارک، آسفالت، زیرسازی و دیگر موارد اجرا شده است.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1473247

مهمترین اخبار ایران و جهان: