نیوز سیتی!
23 شهریور 1402 - 21:53

تعیین تکلیف طرح‌های هادی روستاهای بخش بلده نور تا پایان امسال

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: طرح‌هادی همه روستاهای بخش بلده شهرستان نور تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد توکلی در بازدید از بخش بلده شهرستان نور به همراه سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران که با مجموعه مدیریت طی سفر استانی برگزار شد، اظهار کرد: از ۴۶ روستای بخش بلده شهرستان نور، ۴۵ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

وی با بیان اینکه  برای ۴۳ روستا بخش بلده تاکنون طرح هادی تهیه شد است، افزود: طرح هادی ۱۷ روستا اجرایی شد و طرح هادی ۵ روستا نیز در دست اجرا است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه طرح‌های همه روستای بخش بلده تا پایان امسال تعین تکلیف می‌شود، افزود: در صدور سند نیز برای ۱۲ روستا با هزار ۱۲۸ سند انجام شده است و ۳ روستا نیز در دست اقدام است.

توکلی از پرداخت هزار و ۸۷۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به روستائیان بخش بلده تاکنون خبر داد و یادآورشد: پرداخت تسهیلات به ۸۷ واحد نیز در دست اقدام ‌است و  بقیه واحدها در مرحله پایان کار قرار دارند.

وی با بیان اینکه روکش آسفالت و ساماندهی جاده بلده از دو راه دوآب جاده هراز تا پل زنگوله جاده کندوان که به دستور ریاست جمهور به‌عنوان جاده ملی لحاظ گردید نیز از اولویت‌های این منطقه است، تصریح کرد: طول این مسیر کاملا کوهستانی و برف گیر ۱۱۳ کیلومتر است و در حال مطالعه می‌باشد تا در مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور قرار گیرد.

توکلی با اشاره به اینکه اجرای عملیات عمرانی این جاده هم اکنون نیز  در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: ساماندهی و روکش آسفالت جاده بلده به طول ۱۶ کیلومتر در مناطق پرخطر جهت رفع نواقص، با حدود ۳۰ میلیارد تومان به زودی اجرایی می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران درباره آسفالت داخل بافت روستاهای بخش بلده، گفت: آسفالت داخل بافت هر مناطق که زیرسازی توسط شورای اسلامی و دهیاری انجام بشود، کار آسفالت نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام خواهد گرفت.

وی درباره طرح آب‌رسانی و رفع مشکل آب آشامیدنی روستاهای بخش بلده شهرستان نور اظهار کرد: ۱۷ روستای این بخش، در فاز دوم محرومیت زدایی ۱۸ ماهه اجرایی می‌شود که در مرحله عقد قرارداد است و در فاز تکمیلی، مشکل آب آشامیدنی همه روستاهای بلده برطرف خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1499647

مهمترین اخبار ایران و جهان: