نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 19:41

گردنه کلوسه بازگشایی شد

اصفهان -مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: گردنه کلوسه که به علت بارش سنگین برف و سقوط بهمن گسترده مسدود شده بود، امروز نهم اسفند بازگشایی شد.

فرزاد دادخواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با شروع بارش‌های سنگین و بی سابقه برف در ماه گذشته و همچنین ریزش بهمن، محور گردنه کلوسه که راه ارتباطی ۷ روستای منطقه پشت‌کوه دوم فریدونشهر می‌باشد، مسدود شد. به نحوی که بعلت برف و کولاک سنگین، انجام عملیات برفروبی پس از بارش‌ها ممکن نبود و موجب زمانبر شدن عملیات بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عنوان کرد: به محض قطع بارش و تثبیت شرایط جوی، عملیات برفروبی و بازگشایی محور گردنه کلوسه آغاز شد و با تلاش راهداران و همکاری سپاه صاحب الزمان (عجبصورت دو شیفت شبانه روزی؛ علیرغم حجم سنگین کار، پس از گذشت ۱۲ روز این عملیات باموفقیت به پایان رسید.

دادخواه با بیان اینکه عملیات برفروبی در ۲۰ کیلومتر از این محور انجام شد، افزود: در حدفاصل پشندگان تا کلوسه ارتفاع برف ناشی از بارش برف و ریزش بهمن، بصورت میانگین ۸ متر بود و همچنین در نقاطی این ارتفاع به ۱۵ متر می‌رسید.

وی با قدردانی از همراهی مجموعه مدیریت استان و مسئولین شهرستان فریدونشهر و نیز تیپ چهل گروه مهندسی سپاه صاحب‌الزمان (عج) در جهت فراهم آوردن ماشین آلات بیان کرد: در این عملیات از ۴ دستگاه بولدزر، یک دستگاه لودر و سه دستگاه ماشین سبک کمک دار استفاده شد و ۱۰ نفر از عوامل راهداری در این عملیات ۱۲ روزه مشارکت داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1064332

مهمترین اخبار ایران و جهان: