نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 09:12

درخواست نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس برای برخورد با تخلف انتخاباتی اتاق بازرگانی

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از نهادهای نظارتی خواست به موضوع انتخاب رئیس اتاق بازرگانی ورود کرده و با تخلفات در فرایند این انتخاب برخورد کنند.

علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با اشاره به انتخابات اخیر ریاست اتاق بازرگانی گفت: نهادهای نظارتی باید به موضوع انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ورود پیدا کنند.

وی افزود: فرایند انتخابات ریاست اتاق بازرگانی باید طبق قانون انجام شود و نهادهای نظارتی باید با هرگونه تخلف در این رابطه برخورد جدی داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اگر استعلام نهادهای اطلاعاتی و امنیتی درباره رئیس جدید اتاق بازرگانی منفی بوده باشد باید نهادهای نظارتی به موضوع ورود جدی داشته باشند و تصمیمات لازم را در این باره اتخاذ کنند.

گفتنی است دهمین دوره انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که 28 خرداد برگزار شد واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت زیرا با وجود اینکه صلاحیت حسین سلاح‌ورزی که در این انتخابات به عنوان رئیس انتخاب شده بود، توسط وزارت اطلاعات، تایید نشده بود و این فرد به‌صورت قانونی اجازه شرکت در انتخابات هیأت رئیسه اتاق را نداشت، اما انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران با نادیده گرفتن نتیجه استعلام، انتخابات اتاق بازرگانی ایران را با حضور این فرد رد‌صلاحیت شده برگزار کرد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1324132

مهمترین اخبار ایران و جهان: