نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 08:41

رئیس جهاد کشاورزی سمنان: حذف ارز ترجیحی تولیدکنندگان را با مشکلات جدی مواجه کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی، بهره‌برداران حوزه دام و طیور و تولیدکنندگان بخش کشاورزی را با مشکلات جدی مواجه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بخش کشاورزی استان به خاطر خشک‌سالی‌های متعدد و همچنین تغییر اقلیم با مخاطرات جدی مواجه شده، اظهار کرد:: سمنان، استانی خشک و فراخشک بوده و عوامل اقلیمی چالش جدی این بخش است.

قاسمی با بیان اینکه بخش زیادی از مردم در شهرستان‌ها معیشتشان به کشاورزی گره خورده است، گفت: بیش از 50 هزار بهره‌بردار در استان وجود دارد و این‌ اهمیت بخش کشاورزی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به مسائل و مطالبات به‌حق کشاورزان و بهره‌برداران به‌ویژه بعد از طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی که تا حد زیادی بهره‌برداران حوزه دام و طیور و تولیدکنندگان بخش کشاورزی را با مشکلاتی جدی مواجه کرده، بسیار مهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: دولت تلاش کرده است تا بتواند با تعادل و توازن و رعایت حقوق مصرف‌کننده و با رعایت الزامات در استمرار تولید نقش‌آفرینی کند و امیدواریم در بازه زمانی کوتاه‌تری به این توازن برسیم.

قاسمی با تأکید بر اینکه استمرار تولید، دستیابی به امنیت غذایی و خودکفایی در محصولات استراتژیک از اهداف مهم بخش کشاورزی و جزو فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: خوشبختانه امسال 75 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است که نسبت به سال گذشته حدود 18 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وب ابراز امیدواری کرد؛ با استمرار برنامه‌ها به خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک برسیم و این مهم می‌تواند زیربنایی برای خودکفایی در سایر محصولات و کالاهای اساسی و استراتژیک باشد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437576

مهمترین اخبار ایران و جهان: