نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 15:48

بی‌آبی ۲ ساله در منطقه «کی بر آفتاب»

خرم‌آباد - منطقه «بر آفتاب» شهرستان چگنی در استان لرستان دو سال است که از طریق تانکر آب‌رسانی می‌شود، حالا مسئولان وعده داده‌اند در صورت رفع معارض، این منطقه آب‌رسانی می‌شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ساکنان منطقه «کی بر آفتاب» شهرستان چگنی دو سال است از نبود آب شرب پایدار و بهداشتی رنج می‌برند و همچنان چشم‌انتظار توجه مسئولان برای رفع مشکل بی‌آبی هستند، در حال حاضر این روستا از طریق تانکر آب‌رسانی می‌شود.

مشکل دوساله کمبود آب در «کی بر آفتاب»

یکی از اهالی روستای «کی بر آفتاب» در شهرستان چگنی با اشاره به مشکل کمبود آب در این روستا، اظهار داشت: دو سال است که اهالی روستا با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

وی با اشاره به پیگیری‌ها و درخواست‌های مستمر از بخشداری، فرمانداری، امور آب و… برای رفع این مشکل، عنوان کرد: علی‌رغم این درخواست و پیگیری‌ها، مشکل کمبود آب در روستا تا کنون رفع نشده است.

بی‌آبی ۲ ساله در منطقه «کی بر آفتاب»

تانکر یک روز در میان آب به روستا می‌آورد

پیرزن ساکن روستای «کی بر آفتاب» نیز با انتقاد از مشکل کمبود آب در این روستا و آب‌رسانی از طریق تانکر به روستا، اظهار داشت: تانکر آبرسانی هم یک روز در میان آب را به روستای ما می‌آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه دیگر از این وضعیت آبرسانی به روستا و همچنین تأمین آب از طریق چاه، خسته شده‌ایم، گفت: روستای پایین‌دست و بالادست ما آب دارند، اما ما دو سال است که با کمبود آب مواجه هستیم.

یکی دیگر از اهالی روستای «کی بر آفتاب» شهرستان چگنی با درخواست از مسئولان برای آب‌رسانی و لوله‌کشی آب در این روستا، بیان داشت: محض رضای خدا مسئولان این کار را برای ما انجام دهند، دیگر نمی‌توانیم این شرایط را تحمل کنیم.

بی‌آبی ۲ ساله در منطقه «کی بر آفتاب»

وعده ۲ ماهه مسئولان برای رفع مشکل

محمودوند مدیر آب و طرح‌های آبرسانی شرکت آب و فاضلاب لرستان دراین‌رابطه، اظهار داشت: فاز اول آبرسانی به روستاهای «کی بر آفتاب» و «چاه ذوالفقار» اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه برای فاز دوم نیز پیمانکار مشخص شده است، عنوان کرد: متأسفانه یک سری معارض‌های محلی وجود دارد که فعلاً اجازه ادامه پروژه را به ما نداده است.

بی‌آبی ۲ ساله در منطقه «کی بر آفتاب»

مدیر آب و طرح‌های آبرسانی شرکت آب و فاضلاب لرستان، ادامه داد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و فرماندار چگنی دراین‌رابطه پیگیری‌هایی را انجام و قرارگاه رصد و پایش شهرستان چگنی را تشکیل داده‌اند و به‌صورت هفتگی پیگیر مسائل و مشکلات این بخش هستند، از ایشان این قول را گرفته‌ایم که ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده مشکل معارض محلی دراین‌رابطه را برای ما رفع کند تا پروژه ادامه داشته باشد.

محمودوند، تصریح کرد: این پروژه نیز، جز پروژه‌هایی است که در قالب آن تا دو ماه آینده آب سالم و کافی به دست مردم خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427132

مهمترین اخبار ایران و جهان: