نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 13:33

موشک فتاح موجب امید همه ایرانیان شد

امام‌جمعه نطنز گفت: رونمایی از موشک بالستیک هایپرسونیک فتاح توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه باعث امید همه ایرانیان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به خبر مسرت‌بخش موشک فتاح، اظهار کرد: همان‌طوری که رهبر انقلاب انتظار دارند بهترین‌های جبهه حق باید اخبارشان امیدبخش برای جامعه به ویژه جوانان باشد برخلاف جبهه استکبار و ایادی داخلی‌شان که دائماً اخبار منفی را به جامعه و برای ناامید کردن مردم ما پخش می‌کنند.

وی افزود: اخباری که در این روزها باعث امید همه ایرانیان اصیل و مؤمن شده است خبر بسیار امیدبخش رونمایی از موشک بالستیک هایپرسونیک فتاح است که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است.

یعقوبی افزود: نیروهای مسلح ایران اسلامی در فاصله دو هفته اخیر با رونمایی از «خیبر» و «فتاح» بار دیگر توان بالای خود در ساخت موشک را به رخ دنیا کشیدند و روزنامه صهیونیستی با اشاره به آزمایش موفقیت‌آمیز موشک هایپرسونیک «فتاح» توسط ایران نوشت: این موشک که گفته‌شده، ۱۵ برابر صوت سرعت دارد، می‌تواند سامانه‌های دفاع موشکی را به چالش بکشد.

امام جمعه نطنز گفت: اهمیت استفاده از موشک «فتاح» هنگامی خود را نمایان می‌کند که بنابر گفته جروزالم پست به نقل‌قول از سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای می‌تواند ظرف ۴۰۰ ثانیه به اسرائیل (فلسطین اشغالی) برسد.


خطیب جمعه نطنز تصریح کرد: رونمایی از موشک «فتاح» نه‌تنها تحسین همگان در داخل و خارج از کشور را برانگیخت بلکه دومین سیلی پیاپی را پس از خیبر (خرمشهر 4) به‌صورت دشمنان این مرزوبوم زد.

وی گفت: در هفته محیط‌زیست هستیم، از 16 تا 22 خردادماه هفته محیط‌زیست نام‌گذاری شده است. هفته محیط‌زیست سال ۱۴۰۲ با شعار محوری" نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی" در سراسر کشور برگزار می‌شود، خوشبختانه در این هفته ثبت «منظر طبیعی و محوطه فسیلی کوه چرخه و دارهند شهرستان نطنز» به فرماندار شهرستان نطنز ابلاغ شد.

یعقوبی ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برای ثبت این منظر طبیعی، خاطرنشان کرد: این ثبت نتیجه اراده مردم و دوستداران طبیعت و حمایت مسؤولین  همچون فرماندار شهرستان، امام‌جمعه نطنز و برخی اعضای شوراهای شهر و روستا از خواست مردم بود.

امام‌جمعه نطنز با اشاره به‌روز ملی فرش، گفت: روزگاران کهن دست بافته‌های زنان ایران، زینت‌بخش کاخ‌های پادشاهان و سلاطین جهان بوده است، زنان ایرانی هنرمندانه با الهام از طبیعت و حوادث اجتماعی روزگار خود آثاری را خلق کردند که اکنون اگر اغراق نشود باید گفت دنیا فرش را با برند ایران می‌شناسد، هنرمندانی که تصویرگر عمر و جوانی خود نیز در پای دار قالی بوده‌اند.

 

دستیابی ایران به فناوری فوق پیشرفته موشک هایپرسونیک نشان‌دهنده عزت و اقتدار ایران اسلامی است
حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: حضور باشکوه و ولایتمدارانه مردم فهیم ایران اسلامی در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام و شصتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد سال در حقیقت تجدیدعهدی است با امام بزرگوار و همچنین تجدیدعهد و بیعت مجددی هست با خلف صالح امام که ما ملت ایران تا آخرین قطره خون خود از امام بزرگوار و دستاوردهای نظام ولایی به رهبری مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای عزیز دفاع و حمایت می‌کنیم.

وی افزود: رونمایی ابر موشک هایپرسونیک یک موفقیت بی‌نظیر برای کشور بود، به دنبال رونمایی ایران از نخستین موشک هایپرسونیک خود برخی از منابع رسانه‌ای به واکنش دراین‌باره پرداختند و اظهار نگرانی آمریکا را در خصوص ناتوانی در برابر این موشک‌ها منتشر کردند.

قاسمی اذعان کرد: رونمایی موشک هایپرسونیک بانام بامسمای فتاح حسابی از کسانی که خواهان اقتدار و عظمت ایران اسلامی هستند دلبری کرد، مردم خوب و فهیم و ولایتمدار ایران اسلامی را واقعاً خوشحال کرد و البته باید این مسئله را هم اضافه کنیم که با این رونمایی از این موشک فتاح ترس در دل دشمنان و لرزه بر اندام آنان بخصوص رژیم غاصب صهیونیستی انداخت و دستیابی ایران به فناوری فوق پیشرفته موشک هایپرسونیک نشان‌دهنده عزت و اقتدار ایران اسلامی است.

خطیب جمعه بادرود با اشاره به‌روز صنایع‌دستی و روز ملی فرش، خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی در حقیقت سفیران فرهنگی و هنری یک قوم و ملت در تمام جهان است و نشان‌دهنده اندیشه و ذوقی است که باهنر نشان داده می‌شود صنایع‌دستی و هنری هر کشور بازتابی از فرهنگ و دین و هنر و آیین‌ها و باورها و ارزش‌های یک ملت است و از دو جهت اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

قاسمی گفت: ازنظر فرهنگی صنایع‌دستی نقش بسیار مهمی در بازنمایی فرهنگ و سنت‌های هر کشوری با منطقه‌ای دارد و ازنظر اقتصادی حتی با سرمایه‌گذاری کم فرصت‌های شغلی زیادی را می‌توان فراهم کرد و به یک رسانه برجسته برای درآمدهای خارجی تبدیل کرد.

وی در پایان گفت: لازم می‌دانم از نماینده محترم به خاطر دعوت از معاون روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برای سفر به منطقه تشکر کنم، حاصل این سفر اعطای قیر رایگان برای آسفالت کوچه‌های روستایی و اعطای زمین به جوانان برای ساخت مسکن بود.

پایان پیام/63025

منبع: فارس
شناسه خبر: 1272832

مهمترین اخبار ایران و جهان: