نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 15:58

اقدامات خوبی برای میادین مشترک نفتی انجام شده است

هویز- رئیس جمهور، کار نیروهای متخصص در صنعت نفت کشور را ماندگار دانست و گفت: در دولت تأکید شد که نسبت به میادین مشترک اقدامات خوبی انجام شود چون ثروت و حقوق ملت ایران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه در مراسم آغاز عملیات راه اندازی فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس اظهار کرد: نیروهای متخصص کارهای ماندگاری در صنعت نفت انجام داده‌اند و از تمامی متخصصان، کارگران و دیگر پرسنل صنعت نفت تشکر می‌کنیم که این کارهای بزرگ را انجام داده‌اند؛ البته در ابتدای دولت تأکید شد که نسبت به میادین مشترک اقدامات خوبی انجام شود چون ثروت و حقوق ملت ایران هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش وزارت نفت در میادین مشترک خیلی خوب کار شده و باز هم تأکید می‌کنم به موقع فعالیت کنند چون شرکت‌های باسابقه و با تجربه در کشورهای همسایه فعالیت دارند و ایران هم می‌تواند به دست نیروهای متخصص ملی کارهای بزرگی را انجام دهد.

رئیس جمهور اظهار کرد: مسئله جمع‌آوری گازها سبب شده تا با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط خوبی انجام شود به گونه‌ای که از ۱۰۰ شرکت به ۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعال و دارای تفاهم‌نامه رسیده‌ایم که این امور زمینه اشتغال و فعالیت را برای جوانان فراهم کردند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: صنعت نفت باید علم پایه باشد؛ صنعت گاز کشور باید کاملاً علم پایه و فناوری پایه باشد و کارهای انجام شده باید برخوردار از دانش روز باشد در غیر این صورت به نوعی عقب ماندگی احساس می‌شود.

تزریق ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز به شبکه گاز

رئیس جمهور ادامه داد: نسبت به مسئله جمع‌آوری گازهای مشعل اقدامات خوبی صورت گرفته و ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز به شبکه گاز کشور تزریق می‌شود؛ جمع‌آوری این گازها جلوی آلایندگی‌ها را می‌گیرد و تزریق این میزان که در ماه‌های آینده به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش پیدا می‌کند که حرکت بسیار خوب و ارزشمندی است.

ادامه دارد....

منبع: مهر
شناسه خبر: 1173976

مهمترین اخبار ایران و جهان: