نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 16:52

زمینه تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی استان سمنان فراهم شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: زمینه تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی استان سمنان فراهم شده و فعلاً موضوع یکپارچگی در اولویت است.

غلامرضا خراسانیان، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: قانون یکپارچگی و جلوگیری از خرد شدن اراضی در سال 1385 به تصویب رسید و مقرر شد ظرف 6 ماه آیین نامه و دستورالعمل آن تصویب شود، اما این کار انجام نشد تا بعد از 10 سال بعد از تصویب قانون در سال 1395 آیین نامه اجرایی آن به تصویب هیئت وزیران برسد؛ البته باز هم چندان مورد توجه قرار نگرفت و اجرای آن به تعویق افتاد.

وی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای اجرای این قانون مغفول مانده از گذشته افزود: با توجه به خشکسالی‌های سال‌های گذشته و کمبود آب و زیان کشاورزان و بهره‌برداران از این بابت، وزارت جهاد به فکر احیای این قانون افتاده و بحث یکپارچگی و تجمیع اراضی را در پیش گرفت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: از سال قبل این موضوع در دستور کار سازمان امور اراضی قرار گرفت و در کنار این موضوع بحث رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی که زمینه‌ساز تجمیع و یکپارچگی اراضی است، به صورت جدی دنبال شد.

خراسانیان با بیان اینکه استان سمنان نخستین استان کشور بود که رفع تداخلات را انجام داد عنوان کرد: سمنان در سال 1401 به عنوان نخستین استان کشور شناخته شد که رفع تداخلات را به طور کامل انجام داد، در حالی که هنوز هیچ استانی به غیر از استان سمنان موضوع رفع تداخلات را به طور کامل انجام نداده‌اند.

وی یادآور شد با اتمام رفع تداخلات در استان سمنان مقدمات صدور سند برای اراضی کشاورزی این استان و در نتیجه مقدمات تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی استان سمنان در استان سمنان فراهم شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه موضوع تجمیع اراضی کشاورزی نیاز به صدور سند دارد؛ اما یکپارچگی اراضی کشاورزی نیازی به صدور و اخذ سند مالکیت از سوی مالکین ندارد ‌خاطرنشان کرد: بر همین اساس موضوع یکپارچگی به عنوان اولویت مهم مدنظر سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان قرار گرفته است.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563441

مهمترین اخبار ایران و جهان: