نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 14:04

حیاط دولت| از تدوین آیین‌نامه‌ رقابتی‌کردن انتخابات تا پرداخت مطالبات گندم‌کاران

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران با حضور در در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (5 مهر) هیات وزیران با حضور در در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

اسماعیلی: تغییرات ساختاری وزارت ارشاد طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، درباره تغییر ساختار این وزارتخانه گفت: تغییرات ساختاری وزارت فرهنگ و ارشاد طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای شروع به کار مطالبه‌ رهبر معظم انقلاب برای انجام برخی تغییرات ساختاری و بازنگری در اقدامات رسانه‌ای را در دستور کار قرار دادیم و اکنون تغییرات ساختاری آماده شده که بخشی از آن در روزهای آینده ابلاغ می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح‌کرد: همچنین تغییر ماموریت‌ها را برای مراکز داریم و آخرین رایزنی ها و گفت و گو با سازمان امور استخدامی صورت گرفته و روزهای آینده ابلاغ می شود. ( متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

 

منظور: تا آخر مهرماه تمام مطالبات گندم‌کاران را پرداخت کنیم

داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه نیز در حاشیه جلسه هیات دولت درباره میزان پرداخت مطالبات گندم کاران، گفت: در تبصره ۱۴ بودجه حدود ۱۰۴ همت برای خرید گندم پیش‌بینی شده بود که ۱۱۰ همت پرداخت انجام دادیم.

وی افزود: خرید زیادی انجام دادیم و باید ۱۵۰ همت پرداخت کنیم که ۴۰ همت باقی مانده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح‌کرد: قول داده بودیم تا آخر شهریور تسویه کنیم، ولی مجوزهایی برای جابجایی منابع و بودجه گرفتیم تا منابع را جابجا کنیم و تا آخر مهرماه تمام مطالبات را پرداخت کنیم. برای تاخیر در تحقق وعده هم از گندم کاران عذرخواهی می‌کنیم. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

 

 

وزیر کشور: اتباع غیرقانونی باید به کشور خود بازگردانده شوند

احمد وحیدی وزیر کشور دیگر مسئولی بود که امروز برای پاسخ گویی میان خبرنگاران حاضر شد، وحیدی با اشاره به بحث مهاجرین گفت: موضوع مهاجرین و اتباع خارجی مسئله قابل توجهی است که در دستور کار جدی دستگاه زیربط وجود دارد، آنچه که در رسانه‌ها درباره عدد مهاجرین بیان می‌شود به نوعی اظهارات غیر کارشناسی و ساختگی است و هیچ مرجع رسمی این عدد را تایید نمی‌کند. 

وی افزود: نسبت به ساماندهی اتباع خارجی اقدام خواهد شد. اتباع غیر قانونی باید به کشور خود بازگردانده شوند و کسانی که مجوز حضور دارند باید ساماندهی شوند. 

وزیر کشور تصریح کرد: حدود ۵ میلیون افاغنه در کشور حضور دارند و تعداد آنها در دست ارزیابی است. اتباع غیر قانونی باید به کشور خود بازگردانده شوند و کسانی که مجوز حضور دارند، ساماندهی شوند. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

 

 

خاندوزی: دولت هیچ تصمیم درباره خروج سیمان از بورس کالا ندارد

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارائی روز چهارشنبه که پس از شرکت در جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران حاضر شده بود در پاسخ به سوالی درباره خروج سیمان از بورس کالا گفت: با توجه به اینکه مساله بورس کالا به عنوان بستر شفاف نظام توزیع کالاهای اساسی یا کالاهای پایه انجام می‌شود و جزو دستاوردهایی است که ما در  پایان دهه های  ۸۰ و ۹۰ نسبت به عبور از مسیر پر از رانت و فسادی که پیش از آن وجود داشت به نظام بورس کالا  منتقل شدیم، دولت فعلا هیچ تصمیمی در این زمینه ندارد. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

 

لطیفی: اعتقاد داریم در استخدام ها باید اثر فناوری را ببینیم

میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز در مورد ورود گزارش کمیسیون تلفیق در مورد برنامه هفتم توسعه به بحث استخدام‌ها، گفت: اعتقاد داریم در استخدام ها باید اثر فناوری را ببینیم هوشمند سازی، هوش مصنوعی و سامانه های یکپارچه نیازهای ما را به نیروی انسانی تغییر می‌دهد. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

 

 

سخنگوی دولت: آیین‌نامه‌ رقابتی‌کردن انتخابات از سوی هیات دولت تنظیم شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز با اشاره به مصوبات امروز دولت اظهار کرد: در راستای اجرای قانون اصلاح انتخابات که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، آیین‌نامه‌ای از سوی هیات دولت برای هر چه رقابتی‌کردن انتخابات تنظیم شد.

وی افزود: در این مصوبه مقرر شد تا کاندیداهای انتخاباتی در بهره‌برداری از امکانات عمومی برای اطلاع‌رسانی برنامه‌های خود، از شرایط یکسان برخوردار باشند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: در این آیین‌نامه دستگاه‌های مختلف موظف شدند از هر امکاناتی که در اختیار دارند، فهرستی را تنظیم کنند و به یک کارگروه ارائه کنند تا آن کارگروه، اسامی این امکانات را در اختیار کاندیداهای انتخابات قرار دهد و نامزدها بتوانند به صورت عادلانه از این امکانات استفاده کنند.

وی افزود: این مصوبه به نامزدهایی که امکانات مالی کمتری برای حضور در انتخابات دارند، کمک می‌کند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را به مردم منطقه در شرایط برابر اعلام کنند. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

 

 

زاکانی: 200 میلیون دلار برای 18 کیلومتر تراموا برآورد شده است

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد ساخت تراموا گفت: در شهرهای بزرگ یکی از الگوهای برتر توسعه حمل‌ونقل، همین تراموا محسوب می‌شود که هم حمل‌ونقل پاک است و هم یک دوره زمانی ارائه خدمت بالا را به خود اختصاص می‌دهد. امروز مجموعه‌ها ادله منطقی که مبتنی بر صلاح شهر در این زمینه است را ارائه می‌کنند.

وی افزود: هزینه‌های این طرح هم مبتنی بر الگوی ارائه خدمت، متفاوت است اما آنچه برآورد شده، ۲۰۰ میلیون دلار برای ۱۸ کیلومتر خط است. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

 

 

وزیرآموزش و پرورش: با مدرسه‌ای که قیمت غذاهایش نامتعارف بود برخورد می‌شود

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با حضور میان خبرنگاران در واکنش به انتشار تصاویری از منوی نامتعارف غذا در یکی از مدارس، گفت: این دولت تکلیفش با این مسائل روشن است و هیچ عمل اشراف‌گرایانه و غیرمتعارفی را نه قبول دارد و نه برمی‌تابد. به رئیس سازمان مدارس غیردولتی دستور داده شده این موضوع را فوراً بررسی کند و حتماً برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا چنین اقداماتی در مدارس، عدالت آموزشی را زیر سئوال می‌برد، تصریح‌کرد: عدالت آموزشی را سیاسی نکنیم و حد آن را هم پایین نیاوریم. ما این رفتارها در مدارس را قبول نداریم، اما باید سازوکاری برای جلوگیری از وقوع چنین پدیده‌هایی پیدا کنیم و مشارکت خانواده‌ها هم مهم‌تر از کار ماست. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517685

مهمترین اخبار ایران و جهان: