اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیرآموزش و پرورش: با مدرسه‌ای که قیمت غذاهایش نامتعارف بود برخورد می‌شود

وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به انتشار تصاویری از منوی نامتعارف غذا در یکی از مدارس، گفت: این دولت تکلیفش با این مسائل روشن است و هیچ عمل اشراف‌گرایانه و غیرمتعارفی را نه قبول دارد و نه برمی‌تابد.

وزیرآموزش و پرورش: با مدرسه‌ای که قیمت غذاهایش نامتعارف بود برخورد می‌شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز چهارشنبه (5 مهر) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید، گفت: امسال عمده تمرکز ما بر کیفیت‌بخشی به مدارس است. در امر تربیتی به پنج‌ضلعی امید، ایمان، نشاط، هویت و خودباوری و خردورزی که به تمام مدارس کشور گفته شده در این پنج محور برنامه‌ریزی کنند، تاکید دارد.

وی افزود: امسال رئیس‌جمهوری پرسش مهر را به پویش مهر بدل کرد تا یک جریان پیوسته باشد. دبیرخانه‌ای در این زمینه در وزارتخانه تشکیل می‌شود تا دانش‌آموزان با مشورت خانواده و تحقیق فردی خود، پیشرفت‌های محله، استان و کشور را به تصویر بکشند.

صحرایی همچنین در واکنش به انتشار تصاویری از منوی  نامتعارف غذا در یکی از مدارس، اظهار کرد: من این موضوع را شنیدم. این دولت تکلیفش با این مسائل روشن است و هیچ عمل اشراف‌گرایانه و غیرمتعارفی را نه قبول دارد و نه برمی‌تابد، اما خانواده‌ها هم باید کمک کنند که چنین رفتارهایی شکل نگیرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یعنی یک تقاضایی از این سو وجود دارد و یک پاسخی هم از آن طرف انجام می‌شود. به رئیس سازمان مدارس غیردولتی دستور داده شده این موضوع را فوراً بررسی کند و حتماً برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا چنین اقداماتی در مدارس، عدالت آموزشی را زیر سئوال می‌برد، اظهار کرد: عدالت آموزشی را سیاسی نکنیم و حد آن را هم پایین نیاوریم. ما این رفتارها در مدارس را قبول نداریم، اما باید سازوکاری برای جلوگیری از وقوع چنین پدیده‌هایی پیدا کنیم و مشارکت خانواده‌ها هم مهم‌تر از کار ماست.

پیش از این محمود زاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی نیز گفته بود: اگر در مدرسه‌ای خارج از ساختارها هزینه‌ای دریافت و بحث اشرافیت ترویج داده شود که مناسب با سیاست‌ها و فرهنگ‌سازی وزارت آموزش و پرورش نباشد، حتماً برخورد جدی خواهیم داشت.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول