نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 16:38

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی: ۳۳۰ میلیارد تومان دستگاه بیمارستانی خریداری و وارد استان شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان دستگاه وارد استان شده و بیش از یک هزار میلیارد تومان دستگاه خریداری و به زودی وارد خراسان شمالی خواهد شد که زمینه‌ساز شاخص‌های استان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، جواد شاهین فر، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ظهر امروز در شورای اداری استان که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: با گام بزرگ دولت مردمی در راستای محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت به خصوص در حوزه بهداشت و درمان و پیروی از بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه استان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در تحقق مسیر نظام سلامت برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: طرح عدالت سلامت که از مهم‌ترین سیاست‌گذاری‌های وزرات بهداشت است، با برنامه‌ریزی ویژه‌ای در استان دنبال می‌شود که بتوانیم توزیع متوازن و شایسته‌ای برای مردم در حوزه بهداشت و درمان داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: علی رغم تمام تلاش‌ها در بسیاری از شاخص‌های حوزه سلامت نیازمند تلاش بیشتری هستیم و قطعا مسیر تحقق پروژه‌ها کوتاهی نخواهیم کرد.

این مقام مسئول بیان داشت: امید داریم برای دست‌یابی به برنامه جوانی جمعیت با تکیه بر راهبردهای دانشگاه، مجازی‌سازی و هوش مصنوعی با همت مضاعف برای گام‌های موثری در جهت رفع محرومیت‌ها برداریم.

شاهین فر افزود: در حال حاضر ۸۹ پروژه بزرگ بهداشتی درمانی در خراسان شمالی در حال اجرا است که امروز تعدادی از پروژه‌ها افتتاح و مابقی پروژه‌‌ها به زودی به مرحله راه‌اندازی خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه دستگاه‌های زیادی در حوزه بهداشت و درمان وارد استان شده، گفت: از ابتدای سال بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان دستگاه وارد استان شده و بیش از یک هزار میلیارد دستگاه خریداری و به زودی وارد خراسان شمالی خواهد شد که زمینه‌ساز شاخص‌های استان خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر شاخص درمانی استان خراسان شمالی ۱.۴ است، اضافه کرد: با بهره‌برداری بیمارستان مانه و سملقان و راز و جرگلان و کلنگ‌زنی بیمارستان مادر و کودک شاخص درمان به ۲.۲ و بیش‌از شاخص کشوری خواهد رسید.

 پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466585

مهمترین اخبار ایران و جهان: