نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 14:30

صلح وسازش در ۸۴۰ پرونده « به احترام امام رئوف»

ساری- رئبس کل دادگستری مازندران بر گسترش فرهنگ عذیرخواهی در کاهش جرایم تاکید کرد و گفت: ۸۴۰ پرونده با پویش « به احترام امام رئوف می بخشم» به صلح وسازش رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام صادق اکبری اظهار داشت: در دین اسلام در خصوص ماهیت صلح و سازش در قرآن کریم، احادیث مختلف و روایات به دفعات به این موضوع مهم اشاره و راهکارهای عملی فراوانی برای برقراری صلح وسازش آمده است.

رئیس ستاد استانی صبر خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و بهره مندی بیشتر از آموزه‌های دینی مسلماً در ترویج و افزایش صلح و سازس در استان بیش از پیش مؤثر خواهد بود واساسا هدف مهم تشکیل ستاد استانی صبر ارتقای میانجیگری، گسترش فرهنگ صلح، بخشش و رضایت استتا اثرات زیانبار جرم کاهش یابد.

این مقام عالی قضائی اهمیت و ضرورت نهادینه شدن فرهنگ عذر خواهی و عذر پذیری را مورد توجه و تاکید قرار داد وگفت: از تاریخ ۵ اسفند سال گذشته همزمان با ولادت امام حسین (ع) پویشی به نام «به حرمت امام رئوف می بخشم» تا تاریخ ۱۱ خرداد امسال و تولد امام رئوف امام رضا (ع) فعال شده و خوشبختانه تاکنون ۸۴۰ فقره پرونده با موضوعات مختلف درقالب این پویش منجر به صلح و رضایت و بخشش شد.

وی میزان صلح و سازش در پرونده‌ها را مناسب استان ولایتمدار مازندران ندانست و اظهار امیدواری کرد با تلاش مجدانه، دلسوزانه و مخلصانه صلح یاران و اعضای ستاد صبر ومردم متدین، انقلابی و ولایتمداراستان در پایان سال درصد بسیار خوبی از پرونده‌ها به صلح و سازش و گذشت برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159641

مهمترین اخبار ایران و جهان: