نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 14:29

استاندار آذربایجان‌غربی: ساخت مسکن در روستاهای نزدیک به شهر در اولویت قرار دارد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید ساخت مسکن در روستاهای حریم شهرها در اولویت باشد و اراضی در روستاهای نزدیک به شهرها شناسایی و برای ساخت مسکن اختصاص یابند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: شهرداری‌های سطح استان، پیگیری‌های لازم جهت تسریع روند ثبت پروانه‌های ساخت مسکن در حوزه بازآفرینی شهری را انجام دهند.

وی با اشاره به تامین زمین مناسب برای ساخت مسکن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، افزود: رویکرد اصلی دولت سیزدهم، تامین مسکن برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی می‌باشد.

 معتمدیان با تاکید بر تسریع روند ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد استان، خاطرنشان کرد: تامین مسکن برای افراد فاقد مسکن بویژه دهک‌های پایین جامعه و تحت پوشش نهادهای حمایتی، در اولویت اول طرح نهضت ملی مسکن بوده و پیگیری‌های لازم در سطح ملی برای تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی به ضرورت ساخت مسکن در حوزه روستایی نیز اشاره کرده و ادامه داد: با توجه به تسهیلات مناسب، نرخ پایین زمین و هزینه‌های ساخت کمتر در روستاها، سرعت ساخت مسکن در این بخش سریعتر خواهد بود.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه ساخت مسکن در روستاهای حریم شهرها در اولویت باشد، اضافه کرد: اراضی در حریم شهرها و روستاهای نزدیک به شهرها برای ساخت مسکن شناسایی و اختصاص یابد.

وی در پایان با تاکید بر تسریع روند احداث مسکن در سطح استان، افزود: تامین زمین و آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی انجام شده و مرحله احداث مسکن نیز با تامین تسهیلات مورد نیاز، با سرعت دنبال شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621885

مهمترین اخبار ایران و جهان: