نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 18:26

زائران و مسافرها؛ ۳۰ درصد مراجعان به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که به طور میانگین روزانه ۲۵۰ هزار زائر در مشهد حضور دارد، گفت: ۳۰ درصد از مراجعان به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مربوط به کد ملی سایر استان‌ها است که به صورت سرپایی یا بستری خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد دهقانی فیروزآبادی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری یکشنبه ۱۶ بهمن که با موضوع دستاوردهای حوزه سلامت برگزار شد، با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص شهر مشهد و بر اساس سرشماری‌های انجام شده، کمبود تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت، قابل توجه است، افزود: احداث بیمارستان ۴۵۰ تخت خوابی در جاده سرخس از جمله اقدامات در راستای افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات سلامت انجام شده است.

یک میلیون اتباع غیرایرانی خدمات پزشکی دریافت می کنند 

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون اتباع غیر ایرانی در مشهد ساکن هستند که از دانشگاه علوم پزشکی خدمت می‌گیرند، افزود: به طور میانگین روزانه ۲۵۰ هزار زائر در مشهد حضور دارد و در مجموع دانشگاه علوم پزشکی مشهد به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌کند.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دانشگاه قطب شرق کشور شناخته می‌شود، افزود: شهر مشهد به‌خاطر جایگاه فرهنگی و مذهبی محل رجوع بیماران بسیاری است. 

وی خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد از مراجعان به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مربوط به کد ملی سایر استان‌ها است که به صورت سرپایی یا بستری خدمات دریافت می‌کنند و بیمارستان‌های امام رضا(ع)، بیمارستان قائم و بیمارستان کودکان اکبر و بیمارستان دکتر شیخ در زمان‌های خاص با مشکلاتی به لحاظ فضا و ارائه خدمت مواجه هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اخیرا تجهیزات پزشکی مختلفی برای مراکز درمانی شهر مشهد و شهرستانها خریداری شده است تا نیاز بیماران در بخش‌های مختلف برطرف شود، افزود: دستگاه توموتراپی بیمارستان امید، شتاب دهنده خطی، آنژیو گرافی، ام آر ای، سی تی اسکن و اکوی پیشرفته از جمله تجهیزاتی است که خریداری شده تا نیاز بخش‌های مختلف درمانی بیمارستان‌ها مرتفع شود.

خدمات به ۱۸هزار بیمار سرطانی 

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه ۱۸ هزار بیمار مبتلا به سرطان نیز در بخش‌های مختلف خدمات می‌گیرند، افزود: ۳۰۰۰ بیمار پیوند، ۳۳۹۱ بیمار دیالیز خونی، ۱۰۹ بیمار دیالیز صفاقی ، ۵۰۷ بیمار تالاسمی و ۵۲۱۷ بیمار ام‌.اس، ۶۷ بیمار ای.بی،۴۷۰ بیمار اوتیسم، ۷۶ بیمار اس.ان.ای ، و ۲۷۹ بیمار سی.اف از بیماران خاصی هستند که از خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۴ مورد مرگ مغزی در مشهد شناسایی شده است که از این تعداد بیمار، ۶۷۸ بیمار نیازمند به عضو و بافت تغذیه شدند و نیازشان برآورده شد.

دهقانی فیروزآبادی با خاطر نشان کردن اینکه شاخص اهدای عضور در کشور ۱۴ است ولی این شاخص در مشهد ۱۸.۱۵ است، ادامه داد: از ابتدای سال ۱۱۱ مورد پیوند کلیه، ۸۴ مورد پیوند کبد، ٨ مورد پیوند پانکراس ، ١۶ مورد پیوند قلب ، ٢۵٩ مورد پیوند قرنیه و ١٨١ مورد پیوند پوست انجام شده است. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه کاشت حلزون نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۱مورد کاشت حلزون انجام شده است که در مجموع و از ابتدای سال گذشته، ۴۰۰ مورد کاشت حلزون صورت گرفته و تمام فرآیند به صورت رایگان برای بیماران انجام شده است. 

دهقانی فیروزآبادی در مورد آمار تخلفات نیز گفت: از ابتدای سال جاری از ۴۳۵ مرکز دندانپزشکی و ١۰٩ مرکز زیبایی به دلیل تخلفات پلمب شده است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661885

مهمترین اخبار ایران و جهان: