نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 19:44

روند کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر تداوم خواهد داشت

بوشهر- استاندار بوشهر از توسعه اشتغال در استان خبر داد و گفت: روند کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر شنبه در نشست شورای مسکن استان بوشهر با اشاره به لزوم تسهیل ازدواج آسان در استان بوشهر و کاهش هزینه‌های زوجین خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست امسال آمار ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش و نرخ طلاق در این مدت ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه خبر داد و تصریح کرد: در ۲ ماه خرداد و تیر سال جاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به ۷ هزار و ۹۰۰ نفر در قالب حمایت از تولید و طرح‌های اشتغال‌زایی پرداخت شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به تشکیل شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور و استانداران برای بررسی طرح‌های ساخت مسکن در نقاط مختلف شهری و روستایی به افزایش مراسم ازدواج آسان در استان پرداخت.

وی اضافه کرد: به هر زوج ۱۸۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود و این میزان به خانواده‌های ایثارگران ۲ برابر و به افراد زیر ۲۳ سال و زیر ۲۵ سال ۲۴۰ میلیون تومان وام ازدواج پرداخت می‌شود.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه طرح‌های ساخت مسکن در استان بوشهر تسریع یافته است اظهار داشت: در قالب نهضت ملی مسکن اقدامات مهمی برای ساخت واحدهای مسکونی در استان بوشهر انجام شده است.

وی با اشاره به ساخت سالانه ۱۰ هزار و ۸۰۰ تا ۱۲ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن گفت: در طول چهار سال ۴۴ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر ساخته می‌شود که تاکنون برای ساخت ۵۴ هزار واحد مسکونی زمین تأمین شده است.

استاندار بوشهر از ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد و بیان کرد: برای ساخت این واحدهای مسکونی ضمن تهیه نقشه و تأمین منابع مالی، تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

محمدی‌زاده سهمیه ساخت پنج هزار واحد مسکن روستایی در سال جاری در روستاهای استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکنون قرارداد ساخت چهار هزار و ۹۲۸ واحد با بانک‌ها و متقاضیان منعقد شده و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به بوشهر در اسفند ماه سال قبل ۲ هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی آن افتتاح شد که هزار و ۸۰۰ واحد آن مربوط به دولت سیزدهم و ۴۰۰ واحد دیگر مربوط به دولت‌های قبل بود که در این دولت تکمیل و افتتاح شد.

استاندار بوشهر به موضوع اشتغال پرداخت و بیان کرد: اشتغال یکی از موضوعات مهم این دولت است که توجه ویژه‌ای شده است.

محمدی‌زاده نرخ بیکاری قبل از دولت سیزدهم در استان بوشهر را ۱۰ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: در ۱.۵ سال گذشته با اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد کاهش یافته و این مهم همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427541

مهمترین اخبار ایران و جهان: