نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 13:00

نتانیاهو: باید جلوی شکل‌گیری کشور فلسطین را بگیریم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه وجود تشکیلات خودگردان فلسطین به نفع تل‌آویو است، گفت که باید از شکل‌گیری کشور فلسطین جلوگیری شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت اسرائیل خود را برای مرحله بعد از رفتن «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آماده می‌کند و باید با خواسته‌ تشکیل کشور فلسطین مقابله کرد.

طبق گزارش امروز (دوشنبه)‌ شبکه صهیونیستی «کان»، نتانیاهو این اظهارات را روز سه‌شنبه هفته گذشته در نشست غیرعلنی کمیسیون امور خارجی و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی (کِنست) بیان کرده است.

شبکه کان اشاره کرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این سخنان را در پاسخ به سؤال اعضای کمیسیون درباره روابط تل‌آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین به زبان آورده است.

براساس گزارش کان، نتانیاهو طی این جلسه گفته است: «ما برای روزهای بعد از ابومازن (محمود عباس) آماده می‌شویم. نیازمند تشکیلات خودگردان هستیم و نمی‌توانیم اجازه دهیم فرو بپاشد و نمی‌خواهیم از هم بپاشد. ما آماده‌ایم به تشکیلات کمک اقتصادی کنیم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: «منافع ما ایجاب می‌کند که تشکیلات خودگردان فلسطین کار خود را ادامه دهد. این تشکیلات در مواردی که موفق می‌شود، به نفع ما عمل می‌کند و سقوط آن به نفع ما نیست.»

طبق این گزارش، نتانیاهو همچنین به‌شدت با شکل‌گیری کشول مستقل فلسطین مخالفت کرده و گفته: «آرزوی آن‌ها برای تشکیل کشور باید ریشه‌کن کرد.»

واکنش تشکیلات خودگردان به اظهارات نتانیاهو

ساعاتی بعد از انتشار این گزارش،‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای به اظهارات نتانیاهو واکنش نشان داد. «نبیل ابوردینه» سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان گفت: «کشور فلسطین پابرجاست و بیش از ۱۴۰ کشور دنیا آن را به رسمیت می‌شناسند. این کشور تنها نیازمند از بین رفتن اشغالگری است تا استقلال خود را نمایان سازد.»

براساس گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، ابوردینه اضافه کرد که اظهارات نتانیاهو «اشغالگران در توهم به سر می‌برند، اگر فکر می‌کنند می‌توانند این اشغالگری را با تداوم تجاوزات علیه مردم فلسطین تثبیت کنند.»

سخنگوی تشکیلات خودگردان ادامه داد: «حقیقت مقاصد اسرائیل مبنی بر مخالفت با قطعنامه‌های بین‌المللی و حقوق بین‌الملل را نشان می‌دهد. شریکی اسرائیلی که به دنبال برقراری صلح مبتنی بر قطعنامه‌های بین‌المللی باشد، وجود ندارد.»

وی همچنین اشاره کرد که کشور فلسطین در سازمانم لل متحد در بسیاری از نهادهای بین‌المللی و وابسته به سازمان ملل متحد عضو ناظر است و در این خصوص از رسمیت جهانی برخوردار است.

نبیل ابوردینه در پایان از جامعه بین‌الملل و بخصوص آمریکا خواست در این مسئله ورود کند و رژیم صهیونیستی را به علت ارتکاب اقدامات مغایر قانون و بیان اظهارات مخالف با قطعنامه‌های بین‌المللی پاسخگو کند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310741

مهمترین اخبار ایران و جهان: