نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 12:07

وزیرخارجه مغرب : برگزاری نشست نقب نیازمند فراهم شدن شرایط عینی است

وزیر امور خارجه مغرب برگزاری « نشست نقب» در کشورش را نیازمند فراهم شدن شرایطی عینی برای این نشست دانست و برای تعلل در برگزاری آن، بهانه تراشی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسینم، نشست نقب ( منطقه  در جنوب فلسطین اشغالی) اولین بار با حضور وزیر امور خارجه وقت رژیم صهیونیستی و همتایان آمریکایی، بحرینی مغربی و اماراتی در 27 مارس 2022 ( 7 فرودین 1401 ) در شهر نقب برگزار شد. شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند نشست نقب 2 در مارس 2023 در مغرب برگزار شود اما رسانه‌های صهیونیستی چندین بار از به تعویق افتادن این نشست خبر داده‌اند.

وزیر امور خارجه مغرب دیروز جمعه با اشاره به افزایش درگیری میان فلسطینیان و  شهرک نشینان صهیونیست درباره به تعویق افتادن برگزاری نشست نقب در کشورش گفت: شرایط سیاسی در منطقه سبب به تعویق افتادن برگزاری این نشست شده‌است.

به نوشته روزنامه الرای الیوم، « ناصر بوریطه» در نشست مشترک مطبوعاتی با وزیر امور خارجه سوئیس در «رباط» تصریح کرد: برگزاری نشست آینده « نقب» نیازمند فراهم شدن شرایط عینی است تا اهداف این نشست به ویژه در خصوص امنیت و صلح در منطقه تحقق یابد.

شهرک نشینان صهیونیست از سه شنبه هفته گذشته حملات خود را به روستاها و شهرهای فلسطین نشین شروع کرده‌اند که در اثر آن دست کم 7 فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند. در این حملات ده‌ها خودور و خانه فلسطینیان به دست صهیونیست‌های افراطی به آتش کشیده شده‌است.

این حملات پس از آن صورت گرفت که دو فلسطینی به سمت صهونیست‌ها آتش گشودند که در اثر آن 8 صهیونیست شهرک نشین کشته و مجروح شدند.

در این نشست مطبوعاتی ، وزیر امور خارجه مغرب با اشاره به تاریخ افتتاح پارلمان کشورش در اکتبر گفت: رباط به دنبال سازماندهی برگزاری نشست نقب در شروع فصل سیاسی آینده است.

این اولین باری است که یک مقام رسمی رباط از علت به تعویق افتادن نشست نقب سخن می‌گوید.

انتهای پیام/

 

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1305341

مهمترین اخبار ایران و جهان: