نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 22:07

سفر معاون رییس تایوان به آمریکا

معاون رئیس جزیره تایوان علیرغم مخالفت چین به آمریکا سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «ویلیام لای» معاون رئیس جزیره تایوان به رغم مخالفت کشور اصلی چین با هرگونه تماس رسمی بین تایپه و مقام‌ های خارجی به صورت رسمی در راه سفر به آمریکا است.

معاون رئیس جزیره تایوان امروز شنبه در راه سفر به پاراگوئه توقفی در ایالات متحده خواهد داشت، اقدامی که بدون شک خشم پکن را برانگیخته خواهد کرد.

پکن بر اساس اصل چین واحد، با هرگونه تماس دیپلماتیک بین این جزیره و کشورهای خارجی مخالف است و هر نشست و گفتگویی را میان تایپه و سایر دولت‌ ها به شدت محکوم می کند.

«ویلیام لای» بنا بر گزارش‌ های رسمی قرار است برای ادامه سفر خود به پاراگوئه توقفی کوتاه در ایالات متحده داشته باشد و به عنوان ترانزیت از فردوگاه این کشور استفاده کند.

این درحالیست که «تسای اینگ ون» رئیس تایوان نیز پیشتر در ماه آوریل هنگام سفر به دو کشور گواتمالا و بلیز توقفی کوتاه در نیویورک داشت و در جریان آن با «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد.

توقف کوتاه رئیس جزیره تایوان در ایالات متحده خشم پکن را برانگیخت.

واشنگتن در راستای سیاست «ایندوپاسیفیک» خود سعی در به چالش کشیدن قدرت روز افزون چین با تحریک جدایی طلبان در تایوان، هنگ کنگ و تبت دارد.

پکن بارها نسبت به این اقدامات تحریک آمیز هشدار داده و از آمریکا خواسته است تا حاکمیت چین را به رسمیت بشناسد و در امور داخلی پکن دخالت نکند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438919

مهمترین اخبار ایران و جهان: