نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 08:19

قم آمادگی تعاملات اقتصادی و فرهنگی با لبنان را دارد

قم- استاندار قم گفت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از مردم لبنان آمادگی داریم که بستر تعامل بیشتر قم در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی با ملت و دولت لبنان را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدتقی شاهچراغی در محل استانداری قم با مصطفی بیرم وزیر کار لبنان با هدف افزایش تعاملات استان با این کشور به گفت‌وگو پرداخت.

استاندار قم در این دیدار با اشاره به اینکه قم آمادگی تعامل بیشتر با لبنان را دارد، طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران و لبنان ارتباط نزدیک و خوبی با یکدیگر دارند، ما در قم این آمادگی را داریم که تعاملات مختلفی در زمینه‌های مختلف با لبنانی‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: در قم ۷ شهرک صنعتی وجود دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده‌است، این واحدها تولیداتی در زمینه مواد اولیه صنایع شیمیایی، چوب و مبلمان، عقیق و… دارند.

شاهچراغی تصریح کرد: استان قم آمادگی تبادل هیأت‌های فنی و حرفه ای، دانشجویی، مشاغل خانگی و… در قالب اردوهای آموزشی و علمی بین طرفین را دارد.

استاندار قم در ادامه با اشاره به جنایت قرآن سوزی در یکی از کشورهای غربی، تاکید کرد: با توجه به هجمه‌ای که امروزه دشمنان علیه مقدسات اسلامی ایجاد کرده‌اند، باید کشورهای اسلامی نشست‌هایی با هم داشته باشند و در خصوص برخورد حقوقی و بین المللی با این جنایات همفکری نمایند تا تصمیم مؤثری در این زمینه گرفته شود.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: استان قم باوجود حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید و صاحبان فکر و اندیشه آمادگی میزبانی از برگزاری این جلسات یا میزگردها را دارد.

استاندار قم در پایان بیان کرد: از حضور شما و هیئت همراه در قم خشنود هستیم و از شما می‌خواهیم سلام ما را به ملت فهیم لبنان و رهبران بزرگوار مقاومت ابلاغ کنید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1323719

مهمترین اخبار ایران و جهان: