نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 13:55

تاکید وزیر صهیونیست بر کوچاندن فلسطینیان در پاسخ به انتقاد آمریکا

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ایتمار بن گویر دربگومگوی جدید با آمریکا، بر اظهاراتش مبنی بر کوچاندن فلسطینیان غزه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ایتمار بن گویر به انتقاد سخنگوی وزارت خارجه آمریکا متیو میلر پاسخ داد.

میلر سه‌شنبه شب (به وقت آمریکا) اظهارات بن گویر و یک وزیر دیگر کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو درباره کوچاندن مردم غزه را «غیرمسؤولانه» و «تحریک‌آمیز» توصیف کرد.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد «ایالات متحده اظهارات اخیر وزرای اسرائیلی بزالل اسموتریچ و ایتمار بن گویر را درباره اسکان مجدد فلسطینیان در خارج از غزه رد می‌کند. این لفاظی، تحریک‌آمیز و غیرمسؤولانه است. اسرائیل از جمله نخست‌وزیر آن بارها و به طور مداوم به ما گفته که چنین اظهاراتی منعکس‌کننده سیاست آن‌ها نیست». 

این ادعای آمریکا در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، بنیامین نتانیاهو در جریان نشست اخیر حزب لیکود گفته که تلاش‌ها برای یافتن کشورهایی که ساکنان غزه را به عنوان پناهجو بپذیرند، در حال انجام است. 

بن گویر در واکنش به اظهارات میلر در پیامی در ایکس بار دیگر تاکید کرد «ما یکی از ستاره‌‌های روی پرچم آمریکا نیستیم» و افزود «ایالات متحده بهترین دوست ما است، اما در درجه اول ما کاری را انجام می‌دهیم که برای اسرائیل بهترین کار است. مهاجرت صدها هزار نفر از غزه به ساکنان (شهرک‌نشینان صهیونیست) محدوده اجازه می‌دهد به خانه بازگردند و در امنیت زندگی کنند و از سربازان ارتش حفاظت خواهد کرد». 

بیش از ۵۰۰ هزار اسرائیلی از آغاز جنگ در غزه، مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند؛ عمده آن‌ها ساکن شهرک‌های اطراف غزه هستند و همچنان در برابر اصرار کابینه بنیامین نتانیاهو برای بازگشت به خانه‌هایشان مقاومت می‌کنند.

بن گویر دوشنبه با اشاره به حملات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفته بود که این فرصتی برای تمرکز بر پروژه کوچاندن فلسطینیان و ترغیب ساکنان غزه برای مهاجرت به دیگر کشورهاست. اسموتریچ وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی هم روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که اسرائیل باید ساکنان نوار غزه را برای مهاجرت و ترک این باریکه ترغیب کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اظهارات صهیونیست‌ها درباره کوچ فلسطینیان، بر مبارزات خود برای رویارویی با جنگ ریشه‌کنی فلسطینیان و کوچاندن آن‌ها تاکید کرد.

جهاد اسلامی همچنین دولت آمریکا را مسؤول تشویق دشمن به اجرای برنامه‌های خود از طریق ابداع واژه «کوچ داوطلبانه» دانست. 

حماس هم دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد «اظهارات سران کابینه اشغالگر فاشیست درباره کوچاندن مردم فلسطین و سخنان تروریستی اخیر بن گویر درباره کوچاندن فلسطینیان از غزه و ایجاد شهرک در آنجا، خیالاتی است که محقق نخواهد شد».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625419

مهمترین اخبار ایران و جهان: