نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 16:48

مفتی یمن: هیچ گاه فلسطین و مقدسات اسلامی را تنها نمی‌گذاریم

مفتی یمن ضمن اعلام همبستگی با مردم و مقاومت فلسطین، تأکید کرد که نباید نسبت به رخدادهای جهان اسلام به ویژه فلسطین، سکوت کرد و چشمان خود را بست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دهها هزار نفر از مردم یمن صبح امروز (یکشنبه) به دعوت جنبش انصارالله در حمایت از مردم غزه به خیابان‌ها آمدند و علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند. تجمعات امروز در حمایت از فلسطین با عنوان «مسیرة ثأر الاحرار» (راهپیمایی خونخواهی آزادگان) برگزار شد.

میادین اصلی شهرهای صعده، المحویت، تعز، ذمار، الضالع و عمران صبح امروز شاهد حضور گسترده مردم بود. عصور امروز نیز تجمع گسترده‌ای در شهرهای صنعاء و الحدیده برگزار شد و از هم اکنون بسیاری از مناطق اطراف پایتخت یمن خود را برای حضور در این مراسم به صنعاء رساندند.

شمس الدین شرف الدین مفتی یمن در سخنرانی در این مراسم تأکید کرد: ما با این تظاهرات، با برادران مجاهد خود در فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم و تأکید داریم که حامی آنان هستیم. ما هیچ گاه مقدسات مسلمانان و برادران فلسطینی خود را تنها نخواهیم گذاشت.

شبکه خبری المسیره به نقل از شرف الدین گزارش داد: ما ملت یمن، آزاده هستیم و موضع همیشگی ما حمایت از مسائل مسلمانان و در صدر آن، فلسطین و قدس شریف است. از امت اسلامی هم می‌خواهیم که میادین [نبرد] را وحدت ببخشند.

وی با بیان اینکه امت اسلام باید از برادران فلسطینی حمایت کند، تصریح کرد: این شرایط ایجاب می‌کند که برای احیای روحیه جهاد در درون امت، تلاش کنیم. نباید نسبت به رخدادهای جهان اسلام به ویژه فلسطین، سکوت کرد و چشمان خود را بست.

مفتی یمن، کشورهای عربی و اسلامی سازشکار با تل‌آویو را مسئول تجاوز مستمر به ملت فلسطین عنوان کرد و گفت: عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب، حرام است و کسانی که در نشستهای دشمن شرکت می‌کنند، نماینده امت عربی و اسلامی نیستند.

بامداد سه‌شنبه بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت. 

در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد و تا آخرین ثانیه‌های آتش‌بس در شب گذشته ادامه داشت. این توافق، با میانجیگری مصر حاصل شد (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1211763

مهمترین اخبار ایران و جهان: