نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 07:12

قدیروف: اگر پوتین بگوید به فلسطین هم می‌روم

رئیس جمهور چچن روز سه شنبه اظهار داشت که آماده است به فرمان رئیس جمهور روسیه به فلسطین نیز برود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رمضان قدیروف»  رئیس جمهور چچن روز سه شنبه در پیامی  از ادامه همبستگی خود با رئیس جمهور روسیه خبر داد و اظهار داشت که حاضر است با فرمان رئیس جمهور روسیه به فلسطین برود. 

 به گزارش منابع خبری،  قدیروف روز سه شنبه اظهار داشت: «آماده‌ام هر دستوری که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه بدهد خواه حضور در اوکراین یا فلسطین باشد را اجرا کنم.»

 به گزارشقدیروف پیشتر نیز مواضع صریحی علیه رژیم اسرائیل اتخاذ کرده و گفته بود:«فاشیسم اسرائیل با ظلم نسبت به فلسطین شاید از هیتلر هم پیشی بگیرد.»

قدیروف درباره روسیه نیز گفته بود: «ما نباید با دشمنان روسیه متحد شویم و اوضاع را از درون تضعیف کنیم.ما باید بالاتر از همه اینها باشیم و نظم را در سرزمین خود حفظ کنیم.»

قدیروف از حامیان روسیه در جنگ با  اوکراین بوده است و گردان‌های او در کنار نیروهای روسیه در آنجا جنگیده‌اند.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی خود خوانده است.

رئیس منطقه خودمختار چچن که نیروهایش برای ارتش روسیه علیه اوکراین مبارزه می‌کنند، اخیرا تصریح کرد که برای استقرار مجدد نیروهایش در جمهوری خلق دونتسک واقع در شرق اوکراین دستور دریافت کرده است. رهبر چچن با تاکید بر همکاری چچن و روسیه علیه نیروهای اوکراینی تصریح کرد: «یگان های رزمی با حمایت فعال وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح روسیه برای فعالیت‌های تهاجمی آماده می‌شوند.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557219

مهمترین اخبار ایران و جهان: