نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 17:51

دیدار رئیس سیا و موساد در تل‌آویو

یک مقام آمریکایی از سفر رئیس سیا به اراضی اشغالی برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی و مقام‌های سیاسی چند کشور دیگر در منطقه غرب آسیا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفر «ویلیام برنز» دیپلمات آمریکایی و رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا به اراضی اشغالی فلسطینی از سوی یک مقام آمریکایی تایید شد.

به گزارش «میدل ایست مانیتور» قرار است ویلیام برنز در جریان این سفر به گفت‌وگو با سیاستمداران و مقامات اطلاعاتی بپردازد و بر موضوع تداوم همکاری‌های اطلاعاتی در سراسر غرب آسیا تمرکز کند.

گفته می‌شود برنز قرار است در باب موضوع غزه و بررسی روند مذاکرات در رابطه با آزادسازی «گروگان‌ها» و «تعهد آمریکا برای تداوم بازدارندگی بازیگران دولتی و غیردولتی» و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ میان اسرائیل و حماس با مقامات سیاسی بحث و گفت‌وگو کند.

به ادعای این مقام آمریکایی، «سفر ویلیام برنز به اسرائیل تعهد آمریکا را به همکاری اطلاعاتی به ویژه در زمینه‌هایی مانند مبارزه با تروریسم و امنیت تقویت می‌کند».

به گزارش «وای نت نیوز»، ویلیام برنز پیش‌تر در بدو ورود به اراضی اشغالی با «دیوید بارنیا» رئیس موساد ملاقات کرده است. گویا قرار است برنز پس از دیدار با مقامات رژیم صهوینسیتی در جریان سفر چند روزه‌اش به خاورمیانه به چند کشور دیگر هم سفر و با مقامات آن کشورها نیز در مورد موضوع جنگ غزه گفت‌وگو کند. مصر، امارات، قطر از جمله این کشورها هستند.

علاوه بر این، به گفته منابع آگاه قرار است برنز امروز با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتسی نیز دیدار کند و ممکن است در جلسه موسوم به «کابینه جنگ» این رژیم نیز شرکت کند.

سفر برنز در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به منطقه برای گفت‌وگو درباره تحولات غزه به سر می‌برد و امروز در ترکیه با همتای خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563519

مهمترین اخبار ایران و جهان: