نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 14:10

نگاه متعهدانه به هنر؛ فصل مشترک هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی

همدان- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان گفت: هنرمند شاخص نسبت به هنر نگاه متعهدانه دارد و در مسیر رشد و شکوفایی گام برمی‌دارد.

محمد مهدی سموات در گفتگو با خبرنگار مهر به ویژگی‌های هنرمند شاخص انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: از ویژگی‌های شاخص یک هنرمند، می‌توان به فعالیت‌های هنری در بزنگاه‌های حساس انقلاب در سال گذشته و نگاه متعهدانه به هنر استان در مسیر رشد و شکوفایی استعدادهای هنری استان اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به انتخاب سه نفر از هنرمندان استان همدان در سه شاخه هنری متفاوت، می‌توان به انتخاب مریم زندی در رشته ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و دلیل انتخاب وی به عنوان هنرمند شاخص استان همدان نیز به دریافت جایزه در جشنواره فجر، چاپ کتاب‌های موفق (دلتنگم و می‌دانی) و (چرا بی خداحافظی رفتی) و فعالیت موثر هنری در بزنگاه‌های حساس انقلاب اسلامی و تلاش برای پرورش نسل جدید هنرمند انقلاب اسلامی بازمی‌گردد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان یادآور شد: دیگر هنرمند شاخص انقلاب اسلامی استان، مونا اسکندری است که از دلایل انتخاب وی در رشته ادبیات پایداری می‌توان به رونمایی از کتاب عشق هرگز نمی‌میرد و همچنین تقدیر از این کتاب توسط بزرگان انقلاب اسلامی و اهالی هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد.

سموات خاطرنشان کرد: امیر محمد سرمدی نیز به عنوان چهره هنری سال انقلاب اسلامی استان همدان انتخاب شده است که از دلایل انتخاب وی می‌توان به انتخاب درست راه، علیرغم همه مصائب و مشکلات با کیفیت هنری و رو به رشد، فعالیت داوطلبانه هنری در بزنگاه‌های حساس انقلاب اسلامی به ویژه اغتشاشات اخیر و همچنین پرکاری موثر و باکیفیت در سال گذشته اشاره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177963

مهمترین اخبار ایران و جهان: