نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 09:44

کاهش ۲.۸ درصدی آمار طلاق در مازندران

ساری- معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران از کاهش ۲.۸ درصدی آمار طلاق طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: تحکیم خانواده سیاست محوری دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی صبح سه شنبه در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی مازندران افزود: متأسفانه طی سال‌های اخیرآمار طلاق در مازندران افزایشی شده بود و نگرانی‌های فزاینده ای را در پی داشت.

وی با اشاره به کاهش ۲.۸ درصدی آمار طلاق در مازندران طی سال جاری یادآور شد: برنامه ریزی هماهنگ دستگاه‌های مسئول با راهبری استانداری مازندران زمینه ساز کاهش معضل طلاق در استان شد.

معاون استاندار تحکیم نهاد خانواده را سیاست محوری دولت سیزدهم دانست و افزود: سیاست جوانی جمعیت با تلاش دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در مازندران پیگیری می‌شود.

این مسئول با تاکید بر ضرورت رفع چالش‌های فرهنگی، هم افزایی دستگاه‌های مسئول در این حوزه را خاطرنشان کرد و افزود: پیوستگی طرح‌های فرهنگی با مشارکت مؤثر مردم راهکار بهینه در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

سلگی همچنین از موفقیت دیگر مدیریت ارشد اجرایی مازندران در کاهش آمار خودکشی در این استان خبر داد و افزود: با انجام فعالیت‌های همگرایانه فرهنگی آمار خودکشی در مازندران امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش یافت.

وی افزود: تمرکز دستگاه‌ها بر کارهای فاخر فرهنگی بسترساز تحول و نشاط اجتماعی است.

وی لزوم توجه به تقویت سیاست‌های فرهنگی با هدف مقابله با تلاش‌های ضد دینی دشمنان را خاطرنشان کرد و افزود: فرهنگ زیر بنای توسعه و اساس کار انقلاب اسلامی است.

معاون استاندار مازندران گفت: سرمایه گذاری‌های دولت سیزدهم در تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور افزایش خواهد یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400343

مهمترین اخبار ایران و جهان: