نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 14:29

فارس من| مسؤولان قطارهای خرمشهر را در ایام اربعین افزایش دهند

با توجه به استقبال زائران حسینی برای شرکت در همایش بزرگ اربعین از مرزهای خوزستان، لازم است که قطارهای خرمشهر برای تردد از مرز شلمچه افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان فارس با راه‌اندازی کمپینی خواستار افزایش قطارهای خرمشهر در ایام اربعین شدند. این کمپین با عنوان « ضرورت افزایش قطارهای خرمشهر در ایام اربعین» در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

در این مطالبه‌ی مردمی عنوان شده است: « قطار وسیله‌ای مناسب برای مسافرت‌های طولانی است، با توجه به عدم وجود راه آهن به سمت مرزهای غربی، لطفا تعداد قطارها به سمت مرزهای جنوبی مثل مرز شلمچه را در ایام اربعین افزایش دهید.»

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد که سالانه هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر با گذر از این مرز در مراسم بزرگ اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

بر اساس آمار مقایسه‌ای نسبت به سال ۹۸ که آخرین سال برگزاری راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی قبل از شیوع بیماری کرونا بود، روند ورود زائران به عراق از مرزهای خوزستان ۲۵ درصد افزایش داشته است که یکی از مشکلات جدی زائران در سال گذشته مسئله حمل‌ونقل بود.

حمل‌ونقل مشکل جدی زائران حسینی

‌حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز نیز در خطبه‌های نماز جمعه حمل‌ونقل را از مشکلات جدی در اربعین سال گذشته دانست و اظهار کرد: مسئله حمل و نقل از مشکلات جدی زائران حسینی در اربعین سال گذشته بود.

وی با تاکید بر اینکه باید برای برگزاری اربعین حسینی آماده باشیم، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود با افزایش حضور زائران و استقبال بیشتری از همایش بزرگ اربعین مواجه باشیم به همین دلیل باید وضعیت حمل و نقل مناسب باشد.

حجت الاسلام موسوی‌فرد افزود: بیش از ۹۰ درصد خدماتی که در عراق به زائران حسینی ارائه می‌شود مردمی است و دولتمردان باید فقط زیرساخت‌ها را برای برگزاری این مراسم فراهم کنند.

زائران باید بهترین خدمات را دریافت کنند

وی این را هم گفت که هزاران نفر از کشورهای مختلف در این مراسم با شکوه حضور دارند و باید بهترین خدمات رسانی به زائران حسینی در استان انجام شود چرا که دشمن بزرگترین جنگ روانی خود را بر علیه اهل بیت و ایران اسلامی رقم زده تا در مراسم عزاداری امام حسین (ع) اختلال ایجاد کند.

بنا بر اظهارات سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین کشور تا کنون بیش از ۲۰ هزار نفر برای حضور در مراسم بزرگ اربعین ثبت نام کرده‌اند که این آمار نوید بخش وقوع یک حماسه عظیم در سطح جهان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در اربعین سال گذشته روزانه ۱۲ رام قطار از خرمشهر به مقصد تهران، ۲ رام قطار به مشهد، یک رام قطار به یزد و یک رام قطار به زاهدان در حرکت بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430643

مهمترین اخبار ایران و جهان: