نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 18:07

مرکز پزشکی پیشرفته در کرمانشاه به بهره‌برداری رسید + تصویر

مرکز پت اسکن آفتاب, از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مرکز پت اسکن آفتاب هدیه سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه در مجاورت مرکز سرطان بهارستان با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

دستگاه پت‌اسکن، دستگاه تصویربرداری پیشرفته است که با دقت بالا در تشخیص بیماری کمک‌ می‌کند و  همزمان می‌تواند هم تصویر ساختاری و هم تصویر عملکردی از بدن را به پزشک نشان دهد.

این دستگاه در تشخیص انواع سرطان‌ها، مرحله بندی سرطان و بررسی بازگشت مجدد بیماری به بدن، متاستازها بسیار کمک کننده است و پزشک می‌تواند پاسخ به درمان را توسط این دستگاه بررسی کند.

اکنون این مرکز در هفته حدود 20 بیمار را می‌پذیرد که برای بیماران صعب العلاج و نشان دار با هزینه کم و برای دیگر بیماران با نصف هزینه بخش خصوصی است.

در مجموع برای خرید و جانمایی این دستگاه 180 میلیارد تومان هزینه شده است و هدیه سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه است. 

تورج شیرزادی مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در حاشیه افتتاح مرکز پت‌اسکن اظهار داشت: برای این پروژه 180 میلیارد تومان هزینه شده که 120 میلیارد تومان آن مربوط به ارزش روز دستگاه است.

وی با بیان اینکه این دستگاه یکی از دستگاه‌های پیشرفته تشخیص محسوب می‌شود که برای دستگاه‌های دیگر امکان‌پذیر نیست عنوان کرد: این دستگاه برای بیماران سرطانی بسیار کاربردی است و تنها چهار دانشگاه کشور مجهز به این دستگاه هستند. 

شیرزادی با اشاره به اینکه دستگاه پت‌اسکن کرمانشاه دارای امتیازاتی بیشتر از دستگاه‌های دیگر کشور است گفت: این دستگاه به تشخیص دقیق‌تر نوع ضایعه و بیماری کمک می‌کند و همجواری با مرکز جامع سرطان کمکی به این بیماران است.

وی افزود: مرکز درمانی بهارستان ویژه بیماران سرطانی نیز در فاز اول 120 تخت دارد و بخش رادیوتراپی آن منحصر به فرد و اکنون دارای سه دستگاه رادیوتراپی است.

دانشگاه علوم پزشکی ایران , دانشگاه علوم پزشکی ایران , دانشگاه علوم پزشکی ایران , دانشگاه علوم پزشکی ایران ,

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1661887

مهمترین اخبار ایران و جهان: