نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 10:04

رونمایی از عروسک های دادا و کاکا در بندرعباس +عکس

عروسک های دادا و کاکا، دو عروسک بومی هرمزگانی با معنای خواهر و برادر هستند که در جهت تشویق و ترویج فرزندآوری ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، طی مراسمی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، فرماندار و شهردار بندرعباس، دو عروسک محلی دادا و کاکا رونمایی شد.

این دو عروسک با رویکرد فرهنگ سازی در زمینه توجه دادن جامعه به سمت و سوی فرزندآوری و رشد جمعیت طراحی و ساخته شده اند و از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان طراحی و ساخته شده اند و برای توسعه فرهنگی و تبلیعی آن نیز شهرداری و شورای شهر بندرعباس همکاری خواهد کرد.

 

غلامعلی جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در مراسم رونمایی از این دو عروسک، با اشاره به دستاوردهای بی نظیر در حوزه پزشکی و درمانی در سال های بعد از انقلاب اسلامی و قرارگرفتن سطح بهداشتی و درمانی کشورمان در تراز بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، خاطرنشان کرد: دشمنان هرگز خوبی های ما را نشان نمی دهند اما نگاهی به اطرافمان و پرس و جو درباره گذشته به خوبی این پیشرفت ها را نمایان می کند.

حجت الاسلام تقوی مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این مراسم گفت: نام محمد یکی از پرطرفدارترین اسامی دنیا است و اینها نشانه جاذبه این شخصیت ممتاز در عالم است و دشمنان اسلام می خواهند اسلام را به شیوه ای تغییر چهره دهند که مقاومت، عزت و تعالی را از آن بگیرند و به همین دلیل با جمهوری اسلامی مشکل دارند چون می خواهند الگوی یک حاکمیت مستقل را ملل مسلمان بگیرند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664987

مهمترین اخبار ایران و جهان: