نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 17:43

نگاه دولت سیزدهم به اشتغال بر مبنای مهارت‌آموزی است

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: نگاه دولت سیزدهم به اشتغال بر مبنای مهارت‌آموزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند ضرغام احمدوند عصر امروز در شورای مهارت‌آموزی در سالن جلسات فرمانداری نهاوند اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم نگاه به مقوله تولید و اشتغال تغییر یافت و تلاش بر مهارت‌آموزی استوار شد.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور گفت: یکی از دلایل بیکاری جوانان جویای عدم مهارت لازم برای ورود به بازار کار از یک سو و تمایل آنان به پشت میزنشینی از سوی دیگر است که رفع این مشکل در گرو تغییر فرهنگ اشتغال، ترویج آموزش‌ مهارتی و ترغیب جوانان به فراگیری آموزش فنی و حرفه‌ای است.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه حرکت به سمت فراگیری مهارت از راهکارهای حل مشکل اشتغال در جامعه است گفت: دولت سیزدهم با تغییر نگاه در این مقوله حرکتی را برای جایگزین کردن فرهنگ مهارت‌آموزی به جای فرهنگ پشت میزنشینی آغاز کرده که زمینه توفیقات خوبی را به دست آورده است. 

وی افزود: علاوه برمهارت‌آموزی یکی دیگر از راهکارهای رونق تولید و اشتغال توجه به حوزه دانش‌بنیان است که در این زمینه هم در مرکز فنی و حرفه‌ای نهاوند در چند رشته آموزش‌های لازم صورت گرفته و منجر به پرداخت وام‌هایی برای گسترش فعالیت‌های اشتغالزایی در بعد خانگی شده است.

احمدوند با بیان اینکه آمارهای ارائه شده از سوی مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان قابل قبول است اضافه کرد: ما در بازدیدهایی که از کارگاه‌های آموزشی داشتیم پیشرفت کارها را دیده‌ایم اما لازم است آمارهایی که ارائه می شود راستی‌آزمایی شوند.

وی مرکز فنی و حرفه‌ای را یکی از حلقه‌های ایجاد اشتغال در جامعه عنوان کرد و افزود: برای ایجاد اشتغال باید مراکز آموزشی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سایر نهادها با مرکز فنی و حرفه‌ای ارتباط برقرار کنند و این مرکز نیز باید به گسترش رشته‌هایی که در شهرستان از ظرفیت‌های لازم برخوردار است بپردازد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران نهاوند نیز گفت: یکی از طرح‌های خوبی که برای گسترش آموزش‌های فنی و حرفه ای در بین جوانان اجرا شد طرح تابستانی مهارت است که امسال با همکاری آموزش و پرورش ۱۶۷ دانش‌آموز پسر در دو گروه سنی در آن شرکت کرده و در هشت رشته آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

احد ترکمان افزود: از ابتدای سال تاکنون دوره‌های مختلف آموزشی در چندین رشته‌ برگزار شده که عملکرد ما طی این مدت به طور متوسط بیش از ۲۰ درصد بوده است. 

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی در نهادهای مختلف اشاره کرد و افزود: امسال در زندان ۱۸ دوره مهارتی برگزار شد و ۲۳۲ نفر در آن شرکت کردند که از آنان آزمون گرفته و گواهی مهارت صادر شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای برادران نهاوند افزود: علاوه بر این برای ۹۹ نفر از مددجویان بهزیستی که به این مرکز معرفی شده بودند دوره‌های آموزشی برگزار شد که طبق اعلام اداره بهزیستی به آنان وام اشتغالزایی پرداخت شده است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624543

مهمترین اخبار ایران و جهان: