نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 17:25

۲۵۰ دستگاه مینی‌بوس شهرداری ارومیه در مرز تمرچین مستقر شد

ارومیه - رئیس کارگروه خدمات شهری مرز تمرچین گفت: در مسیر پیاده روی اربعین ۲۵۰ دستگاه مینی بوس برای جابجایی زائران از محل پارکینگ‌ها تا پایانه مرزی تمرچین مستقر ‌شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی میلانی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره بر همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌های اجرایی در آئین پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: شهرداری ارومیه با تمامی قدرت و با استفاده از ظرفیت‌های خود آماده خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی با اشاره به نیاز خدمات عمومی در پایانه مرزی تمرچین افزود: در کنار اورژانس و نیروی انتظامی حضور آتش نشانان یکی از ملزومات اساسی در یک محل پرتردد با برنامه‌ریزی قبلی است و از این رو آتش‌نشانان شهرداری ارومیه نیز با حضور خود موجب دلگرمی هستند.

میلانی اضافه کرد: حضور ۲ تیم آتش نشان و ۵۰ پاکبان، برپایی محل اسکان یک هزار نفری، بهره‌گیری از ۲۵۰ دستگاه مینی‌بوس و پنج ماشین حمل زباله و ۵۰ باکس فلزی زباله تنها بخشی از ظرفیت‌های شهرداری ارومیه در مرز تمرچین برای ارائه خدمات به زائران است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین ادامه داد: جلسات مختلفی پیرامون برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت انجام اقدامات اجرایی در گذرگاه مرزی تمرچین برگزار شده تا بتوانیم خدمات بهتری به زائران اربعین ارائه دهیم.

میلانی با بیان اینکه پایانه مرزی تمرچین امسال برای دومین بار به عنوان یکی از گذرگاه‌های اعزام زائران اربعین حسینی تعیین شده است، گفت: بر اساس چارت ستاد مرکزی اربعین حسینی، ۲ کمیته خدمات شهری و حمل و نقل در حوزه وظایف شهرداری‌ها تعریف شده و مسؤولیت این بخش‌ها در مرز تمرچین پیرانشهر نیز به شهرداری ارومیه محول شده است.

وی با اشاره به جزئیات خدمات ارائه شده تاکید کرد: بر این اساس عمده وظایف شهرداری ارومیه در مرز تمرچین در حوزه خدمات شهری و حمل و نقل است و امسال نیز به مانند سال گذشته با تمام توان در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) خواهیم بود.

میلانی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری ارومیه با آمادگی کامل در مرز تمرچین مشکلی نخواهد داشت، افزود: از ظرفیت شهرداری‌های شهرهای استان آذربایجان‌غربی در مسیر مرز تمرچین در حوزه نیروی انسانی و حمل و نقل در صورت حضور گسترده زائران در این پایانه مرزی استفاده خواهیم کرد تا خللی در خدمات‌رسانی به وجود نیاید.

خدمات رسانی شهرداری ارومیه تا ۲۰ شهریور در مرز تمرچین ادامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466543

مهمترین اخبار ایران و جهان: