نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 20:02

همزمان با هفته دولت ۲۴ پروژه عمرانی در نمین افتتاح می‌شود

نمین - فرماندار شهرستان نمین گفت: همزمان با هفته دولت ۲۴ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۸۴۰ میلیارد تومان افتتاح به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، طیب امینی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران ضمن گرامی داشت هفته دولت اظهار کرد: ۱۸ مورد پروژه عمرانی با اعتباری حدود ۶۷۱ میلیارد تومان و ۶ طرح اقتصادی با ۱۶۷ میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح ۲۴ مورد پروژه عمرانی برای ۹۳ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد، افزود: پس از ۱۳ سال فرهنگسرای شهرهای نمین و عنبران با اعتبار حدود ۲۱ میلیارد تومان هزینه در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

فرماندار شهرستان نمین به سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی برای احداث پست جدید ۶۳ کیلوولت مدول دوم تصفیه خانه و آسفالت معابر شهرک صنعتی شماره ۲ برای تسهیل در فعالیت سرمایه داران و رونق کسب کار اشاره کرد و افزود: آسفالت احداث و روکش ۷ جاده بزرگ شهرستان به مبلغ ۹۶ میلیارد تومان و ورودی جدید شهر نمین در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

امینی با اشاره به اتمام تله اسکی پیست فندقلو و بهسازی و ارتقا جاده دسترسی منطقه نمونه گردشگری فندقلو بیان کرد: امسال اعتبار ۵۳ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمران شهری و روستایی توسط دهیاران و شهرداران هزینه شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان نمین در سال‌های گذشته جز مناطق با تنش آبی بالا بوده است، ادامه داد: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه، احداث و تقویت شبکه گذاری آب شهرها و روستاهای شهرستان نمین هزینه شده است.

فرماندار شهرستان نمین به ایجاد ۲۸۰ طرح اشتغال با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان از محل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق شعار دولت در جهت اشتغال‌زایی برای جوانان در دو سال اخیر حدود ۲ هزار نفر در پنجره رصد اشتغال کشور ثبت و به جمع شاغلین شهرستان نمین افزوده شده است.

امینی با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته طرح هادی ۳۰ روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اجرا و عملیات آسفالت‌ریزی انجام شده است، تصریح کرد: برای حل مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه و فیبر نوری و اینترنت تمامی شهرک‌های صنعتی، شهرها و روستاها ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

صدور ۴۲ مجوز احداث اقامتگاه گردشگری در نمین

وی به آسفالت معابر و خیابان‌های داخل شهر و کمربندی بسیج اشاره کرد و افزود: از آغاز دولت سیزدهم و با توجه به پتانسیل گردشگری شهرستان نمین حدود ۴۲ مجوز برای احداث اقامتگاه‌های گردشگری در این شهرستان صادره شده است.

فرماندار شهرستان نمین با اشاره به احداث و تحویل ۶ باب منزل مسکونی مددجویی توسط سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: ساختمان اداری بیمه سلامت، پروژه نوسازی قنات، احداث بند انحرافی و مدرسه سه کلاسه «روستای بریس» آماده افتتاح است.

وی با اشاره به پروژه آبرسانی به «روستای حور» با اعتباری حدود ۹ میلیارد تومان تصریح کرد: روکش آسفالت محور مواصلاتی «گرده» به «پیله چایی» در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان نمین در رابطه با منطقه گردشگری سوها بیان کرد: در بحث واگذاری منطقه گردشگری سوها متولی اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است که این ادارات باید در خصوص این طرح شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ گونه اقدامی جهت واگذاری زمین انجام نشده است، تصریح کرد: در صورت تأیید سرمایه‌گذار هرگونه واگذاری در چهارچوب قانون انجام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465087

مهمترین اخبار ایران و جهان: