نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 22:26

ایجاد ۶ هزار و ۳۹۸ فرصت شغلی برای مددجویان خراسان‌شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۳۹۸ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده که ۹۰ درصد تعهد خود را در زمینه کاریابی انجام داده ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طبق آخرین آمار ثبت شده در سایت امداد هوشمند ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار ثبت هستند که در مجموع ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ نفر تحت حمایت این نهاد هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد این جمعیت را بانوان و ۵۰ درصد را آقایان شامل می‌شوند، گفت: ۶۶ درصد این خانواده‌ها روستایی و ۳۴ درصد خانوار شهری هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی افزود: تا کنون در حوزه اشتغال ۴۵۰ میلیارد تومان از محل بانک‌های عامل و تبصره ۱۶ اعتبار داشته‌ایم که ۸۳ درصد تبصره ۱۶ را بانک‌های عامل پرداخت کردند.

وی تصریح کرد: مجموعا ۷ هزار و ۱۷۳ پرونده به بانک‌ها معرفی شده که از این تعداد ۳ هزار و ۹۱۳ پرونده پرداخت انجام شده است.

الهی راد ادامه داد: همچنین از محل تبصره ۱۸ به‌صورت ۱۰۰ درصدی پرونده‌های ارسال شده که ۱۰۰ مورد بوده، مبلغ ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی اظهار داشت: تاکنون ۶ هزار و ۳۹۸ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده که ۹۰ درصد تعهد خود را در زمینه کاریابی انجام داده ایم.

الهی راد با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان ۴۵ هزار درخواست مردمی ارائه شد و درحال حاضر هیچ مورد بررسی شده‌ای وجود ندارد، بیان داشت: ۱۵ میلیارد از اعتبارات مصوب این سفر برای رسیدگی به درخواست‌ها پرداخت شده است.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1072887

مهمترین اخبار ایران و جهان: