نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 10:49

مهمترین عامل مهار تورم رشد تولید است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین عامل مهار تورم رشد تولید است و تعامل بخش دولتی و خصوصی می تواند گام بلندی در تحقق شعار سال باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام محمد سبزی شب گذشته در آیین تجلیل از فعالان اقتصادی ساوه اظهار کرد: مهمترین عامل مهار تورم رشد تولید است و تعامل بخش دولتی و خصوصی می‌تواند گام بلندی در تحقق شعار سال باشد.

وی با بیان اینکه ساوه و زرندیه از قطب‌های مهم صنعت کشور هستند افزود: ما در این دو شهرستان صنایع قوی و استراتژیک خوبی داریم به طوری که انواع نیازهای داخلی به محصولات در این دو شهرستان تأمین می‌شود و می‌توان با حمایت دولت چشم‌انداز صادراتی خوبی برای منطقه در نظر گرفت.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه در دولت جدید مصوبات خوبی برای حمایت از صنایع در نظر گرفته شده است و مجلس نیز در کنار دولت تلاش می‌کند با تسهیل در قوانین مصوب، موانع رشد واحدهای صنعتی را برطرف کند.

سبزی افزود: در ساوه بیش از ۶۰۰ و در زرندیه بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی در حال فعالیت هستند که به اندازه چند استان کشور فقط در این دو شهرستان انواع صنایع کوچک و بزرگ مستقر و در حال تولید هستند.

وی گفت: فعالیت اتاق بازرگانی در ساوه و زرندیه باعث می‌شود مشکلات حوزه تولید این مناطق احصا و با حمایت بخش دولتی برطرف شود لذا افتتاح دفتر بازرگانی اراک در زرندیه چشم‌انداز خوبی برای صنایع خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز در این برنامه اتاق بازرگانی را کانون هم‌اندیشی فعالان اقتصادی دانست و گفت: توسعه در سایه هم‌افزایی و مشارکت بین بخش‌های دولتی و خصوصی شکل می‌گیرد و اتاق بازرگانی نقش قابل توجهی در این زمینه دارد.

ناصر بیکی افزود: تعامل دو بخش خصوصی و دولتی همواره باعث برطرف شدن مشکلات خواهد شد و می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح گام خوبی در تحقق شعار سال با افزایش تولید و ایجاد اشتغال برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه کمک به تولید صادرات محور از وظایف مهم اتاق بازرگانی است افزود: فراهم کردن شرایط ایجاد یک ارتباط بین‌المللی بین فعالان اقتصادی و بازرگانان و همچنین تنظیم روابط بین بخش خصوصی و دولتی و هم‌اندیشی بین بخشی از دیگر اهداف فعالیت اتاق بازرگانی به شمار می‌رود.

گفتنی است در پایان این مراسم از جمعی از فعالان اقتصادی و همچنین مسئولان حامی صنایع با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1286543

مهمترین اخبار ایران و جهان: