نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 11:41

چشم‌های تر و ترنم امید در واپسین شب قدر

اردبیل- آخرین شب از لیالی قدر با تهجد مؤمنان روبه‌رو شد تا چشم‌های تر با ترنم امید زمینه برآورده شدن دعاها را در واپسین شب قدر فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مؤمنان شب‌زنده‌دار در اردبیل و شهرهای مختلف این استان در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و امامزاده‌ها گرد هم آمدند تا در آخرین شب از لیالی قدر با معبود خود راز و نیاز کرده و دفتر یک سال معنویت خود را با اشک چشم و ترنم امید به آینده به روشنی ببندند تا در این سال حرکت‌های تحول روحی و معنوی بیشتر شکل بگیرد.

مؤمنان شب‌زنده‌دار در حالی ندای «یا رب، یا رب و العفو، العفو» سر دادند که در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که شب تأیید مقدرات الهی در سال پیش رو است، سعی کردند با توبه و استغاثه از گناهان گذشته دوری جسته و غبار از این معاصی بشویند و با اشک چشم از خداوند متعال استجابت دعاها و برآورده شدن آرزوهای خود را درخواست کنند.

علاوه بر مصلای اردبیل به رغم سردی هوا، در خیابان‌های همجوار و شهرهای دیگر نیز مردم مؤمن و شب‌زنده‌دار تا پاسی از شب سعی کردند تا با خدای خود خلوت کرده و با خواندن قرآن، دعا و مناجات شبانه از خداوند متعال رفع مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، بهبود مسائل اجتماعی و همچنین غفران و رحمت الهی را در شب نزول ملائک بخواهند.

در این شب بساط سفره‌های احسان و نیکی نیز برپا بود و هر کس به عناوین مختلف سعی می‌کرد تا از میهمانان ضیافت الهی پذیرایی کرده و حتی با طولانی شدن قرائت ادعیه‌ها، برپایی سفره‌های سحری را نیز در برخی از مساجد و امامزاده‌های اردبیل شاهد بودیم.

مؤمنان عاشق که در ایستگاه آخر قدر سعی کردند تا از خان کرم الهی متنعم شده و بهره‌ای را ببرند همچنان دلواپس رقم خوردن آینده خود بودند که خداوند متعال چگونه برای آنها یک سال متفاوت رقم زده و سرنوشت آنها را به نگارش درآورده است که در این بین همچنان مؤمنان امید به رحمت الهی و معبود دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1147043

مهمترین اخبار ایران و جهان: