نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 01:17

تماشاخانه کانون به مرکز گیلان رسید

رشت- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه تماشاخانه سیار کانون در «پیاده‌راه فرهنگی» رشت مستقر شده است، گفت: حضور این تماشاخانه روزهای رشت را خاطره انگیز کرده است.

سید جلیل میر عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گیلان فضای مستعدی در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد.

وی با بیان اینکه تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در «پیاده راه فرهنگی» رشت مستقر شده است، افزود: این کانون در سایه هم‌گرایی فعالان فرهنگی، روزهای حضور در شهر باران‌های نقره‌ای را خاطره‌انگیز کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به اجرای ۳ روزه تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیان کرد: دستگاه‌های فعال عرصه فرهنگ استان گیلان با بهره‌گیری از این این امکان مناسب فرهنگی، نسبت به فرهنگ‌سازی و برگزاری هرچه بهتر سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان (ایثار) اقدام کردند.

میر عظیمی ادامه داد: ظرفیت‌های گسترده مراکز ثابت، سیار شهری و روستایی و همراهی مربیان این مجموعه فرهنگی نیز فرصتی مغتنم بود تا در سایه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، علمی و اجرای تئاترهای کودک و نوجوان محور، درجهت نشاط‌بخشی به حاضران، افرایش آگاهی‌ها و غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطبان، گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی با بیان اینکه این فعالیت‌های فرهنگی با اجرای تئاترهای «۶۵-۹۹» و «عزت‌تی‌ان‌تی»، به ترتیب از سوی هنرمندان استان‌های بوشهر و ایلام همراه بوده، افزود: پخش کلیپ با محوریت سفر تماشاخانه سیار کانون به گیلان، اجرای مسابقه‌های کتاب‌محور با موضوع کتاب و ضرب‌المثل‌های گیلانی، و معرفی مرکز تخصصی علوم و نجوم مرکز شماره ۳ کانون رشت، از جمله این فعالیت‌ها به‌شمار می‌رفت.

تماشاخانه کانون به مرکز گیلان رسید

منبع: مهر
شناسه خبر: 1187043

مهمترین اخبار ایران و جهان: