نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 09:49

کمیته امداد نهاد مورد وثوق و اعتماد است

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: به آحاد جامعه اعلام می‌کنم که کمیته امداد نهاد مورد وثوق و اعتمادی است که عملکرد بی نظیری را در چهار دهه اخیر به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی شامگاه جمعه در مراسم افطاری ایتام در مسجد علیه اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد نهاد انقلابی مبارکی است که در سال‌های اخیر توانسته است با دستگیری از فقرا، نیازمندان و اقشار آسیب پذیر وظیفه خطیر خود را به شایستگی انجام دهد.

وی تنوع خدمات کمیته امداد را در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف یادآور شد و خاطرنشان کرد: چنین نهادی با رویکردهای متنوع در دنیا بی نظیر است و ما قدردان حرکت بی نظیر امام راحل هستیم که این نهاد باارزش را به یادگار گذاشته تا منشأ خیر و برکت باشد.

کفالت ایتام وجدان انسان‌ها را آرامش می بخشد

امام جمعه اردبیل بیان کرد: ۴ هزار یتیم در استان اردبیل مورد حمایت کمیته امداد، خیرین و حامیان دلرحمی هستند که در قالب شناسنامه تدوین شده برای این ایتام سرپرستی آنها را برعهده گرفته اند.

عاملی این حرکت خیرین و نیکوکاران را در سرپرستی ایتام اقدامی فوق العاده و حیرت آور توصیف کرد و گفت: هرکس در این حوزه ورود پیدا کرده وجدان راحت و آرام تری پیدا کرده است چرا که حمایت از یک یتیم به زندگی این افراد خیر و برکت عطا می‌کند.

وی تصریح کرد: متمولین جامعه باید دست ایتام را گرفته و بر سر آنها دست نوازش بکشند که در آیات و روایات اسلامی به صراحت آمده است؛ خداوند به قدر موی سر این ایتام برای آنها ثواب عنایت کرده و اجرشان را به بهترین شکل می‌دهد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: جامعه‌ای که ایتام را فراموش کند جامعه‌ای بی اعتناست و قطعاً خداوند چنین جامعه‌ای را مورد بی اعتنایی و فراموشی قرار می‌دهد در حالی که «ارحم – ترحم» قاعده‌ای کلی در عالم خلقت است.

عاملی وجود ۱۲۰ یتیم بدون کفیل را در سطح استان اردبیل یادآور شد و بیان کرد: اگر تک تک افراد جامعه اجر و پاداش این کفالت را بدانند قطعاً در این مسیر از هم سبقت گرفته و حتی در حامی یابی قرعه کشی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت شایسته ای که خیرین در سرپرستی ایتام آل محمد برعهده گرفته اند بی نظیر است چرا که سرپرستی ایتام از ابعاد تربیتی، فکری، اعتقادی، معنوی و همچنین حمایت‌های مادی باارزش و قابل احترام است.

حرکت کمیته امداد در ایجاد اشتغال عزت مددجویان را به همراه داشته است

امام جمعه اردبیل اقدام دیگر کمیته امداد را در ایجاد فرصت اشتغال یادآور شد و بیان کرد: این اشتغال در حقیقت بسترساز عزت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است و باید قدر این فرصت استثنایی را بیشتر بدانیم.

عاملی افزود: تعدادی از مددجویان کمیته امداد با اشتغال و استقلال مالی از این نهاد فاصله گرفته و در حقیقت خودشان زمینه ساز اشتغال سایر گروه‌ها شدند که به پشتیبانی کمیته امداد این اقدام ارزشمند و باارزش ثمرات شایسته ای به همراه داشته است.

وی توزیع بسته‌های غذایی را در فواصل مختلف از دیگر اقدامات ارزشمند کمیته امداد برشمرد و بیان کرد: ۵۴ هزار نفر در ایام ماه مبارک رمضان از بسته‌های غذایی و معیشتی کمیته امداد استفاده کردند که این حرکت همچنان استمرار دارد.

امام جمعه اردبیل برپایی سفره‌های افطاری ساده را از دیگر رویکردها و رویش‌های معنوی کمیته امداد در شرایط کنونی توصیف کرد و گفت: جای مباهات است که والدین در کنار فرزندان خود در این سفره‌های احسان و اطعام نشسته و از فضای شکل گرفته بهره معنوی می‌برند.

عاملی با قدردانی از مساعدت مجموعه‌های مردمی خیرخواهانه در استان و حرکت خوب حمایتی شورا و شهرداری در شکل گیری این سفره‌های اطعام مهدوی گفت: در این فضا در حقیقت قالب تربیتی نسل آینده شکل گرفته و آنها با آداب و سنن روزه داری و ماه مبارک رمضان آشنا می‌شوند.

حمایت کمیته امداد از نهضت ملی مسکن امیدبخش است

امام جمعه اردبیل به حرکت آرمانی کمیته امداد در تأمین سرپناه برای گروه‌های آسیب پذیر اشاره کرد و افزود: خانواده‌هایی که از هر حیث در تأمین خانه مستاصل مانده اند در قالب‌های مختلف به همت نهادهای حمایتی و انقلابی صاحب مسکن می‌شوند که این خود امید به زندگی را ارتقا می‌دهد.

عاملی اظهار کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن مددجویان از پرداخت ۴۰ میلیون تومان آورده مستثنی شده اند که این خود سهولت بیشتری را در فرآیند کار رقم زده و دغدغه این خانواده‌ها را به حداقل رسانده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد و خیرین در این زمینه یاریگر گروه‌های آُسیب پذیر بوده و تلاش کردند تا بخشی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های این خانواده‌ها را کاهش دهند.

امام جمعه اردبیل گفت: به همه آحاد جامعه اعلام می‌کنم که کمیته امداد مورد وثوق و اعتماد جامعه است و شایسته است مردم صدقات، رد مظالم، دفع بلا و سایر نذورات خود را به این نهاد که مورد اعتماد تک تک افراد جامعه است پرداخت کرده و این نهاد و حرکت‌های فاخر و بی نظیر آن را در مددرسانی به گروه‌های آسیب پذیر یاری رسانند.

مشارکت کمیته امداد در تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند

عاملی دیگر اقدام ارزنده کمیته امداد را تهیه و تأمین جهیزیه برای نوعروسان در آستانه ازدواج اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی تهیه جهیزیه بسیار سخت و دشوار شده و خانواده‌ها قادر به تأمین حتی یک یخچال ساده با ۱۰ میلیون تومان اعتبار اولیه نیستند.

وی بیان کرد: خانواده‌هایی که درآمد ماهانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان دارند توان خرید ابتدایی‌ترین وسایل زندگی را ندارند و کمیته امداد در این حوزه آستین بالا زده تا ۵ قلم از لوازم اساسی و اولیه زندگی را برای نوعروسان تهیه کند.

امام جمعه اردبیل در پایان با قدردانی از مجموعه‌های مردمی و خیریه یاریگر محرومان در سطح استان اظهار کرد: گروه‌های مختلف جامعه به ویژه پزشکان و صاحبان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی با راه اندازی مؤسسات خیریه سعی می‌کنند تا حامی محرومان بوده و در مناسبت‌های مختلف با تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و سایر مساعدت‌ها دین خود نسبت به فقرا و نیازمندان ادا کنند.

انتهای پیام

منبع: مهر
شناسه خبر: 1150144

مهمترین اخبار ایران و جهان: